حرف حساب تلویزیون تمدن چیست ؟

خبرگزاری خاورمیانه / میز امنیت

متن زیر از صفحه ی رسمی محمد جواد محسنی رئیس شبکه تلویزیون تمدن و رادیو فرهنگ برداشت شده است :

همکاری و هم دلی رییس جمهور و جریان عزت خواهی برای ملت تا حد زیادی در تعدیل پیمان امنیتی به نتیجه نشست.

از متن پیمان و عقب نشینی های طرف امریکایی و همچنین تعهدنامه و تضمین رییس جمهور امریکا به ملت افغانستان چنین بر می اید که فشار ریس جمهور کرزی که همراه بود با حمایت های پنهان و اشکار جریان عزت خواهی برای مردم افغانستان ٬ تا حد قابل قبولی نتیجه داده است.

جریان های ارزشی و ملی که خواهان حفظ ارزشها و عزت ملت بزرگ افغانستان در این پیمان بودند ٬ در هماهنگی کامل با حرکات رییس جمهور کرزی ٬ و با استفاده از روش معروف افغانها که میگویند «به مرگ بگیرش که به تب راضی شود» توانستند تعدیلات قابل قبولی را بندهای مختلف به طرف امریکایی بقبولانند.

برای ما کاملا روشن بود که امریکا بر اساس قانون اساسی خود ٬ نمی تواند با هیچ کشوری پیمان امنیتی امضا کند مگر انکه نیروهایش در ان کشور دارای مصونیت قضایی باشند. اما جریانهای عزت خواه و ملی با هدف قرار دادن اصل جریان مصونیت قضایی ٬ امتیاز اخذ تعهد نامه از اوباما و تعدیلات مهم دیگری را برای کشور بدست اوردند.

در این شکی نیست که رییس جمهور کرزی برای به کرسی نشاندن حرف خود در میز مذاکرات با امریکایی ها نیاز به پشتیبانه قوی مردمی از خواست هایش داشت ٬ که جریانهای عزت خواه و ارزشی در کشور به خوبی و به زیبایی و هوشیاری تمام از پس این امر برآمدند.

برای ما روشن بود که سند همکاری های استراتیژیک و همچنین امنیتی با توسل به زر و زور دیر یا زود به کشور و مردم ما تحمیل میشد ٬ اما چه خوب بود که تدبیری میسنجیدیم که در هماهنگی با دولت خود ٬ بیشترین نفع و سود را از این پیمان برای کشور و ملت خود کمایی میکردیم ٬ که همین کار را هم کردیم و تا حد زیادی هم الحمدلله موفق بودیم.

ما بعنوان مسلمان و افغان و در هماهنگی کامل با دولت خود ٬ گامهایی را در حد توان برای حفظ کرامت و در حمایت از دولتمان برای یک مذاکره قوی با طرف امریکایی برداشتیم. اما روسیاهی تاریخ برای کسانی میماند که با خودفروختگی و خوباختگی کامل نه تنها در پی حفظ عزت ملت خود برنیامدند و از حکومت خود دفاع نکردند ٬ بلکه بیشتر به فکر حفظ منافغ دیگران بودند و عزت و سربلندی خود و ملت خود را به تکه نانی به بیگانگان فروختند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *