تاکید “اشرف غنی” در باره اهدای خون در روز عاشورا

اشرف غنی احمدزی” رئیس جمهوری افغانستان” گفته است باید اهدای خون در روز عاشورا به یک برنامه سرتاسری در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای احمدزی در دیدار با علمای اهل تشیع و تسنن، اعضای شورای عالی تنظیم امور دینی و مسئولین امنیتی کشور روی اتخاذ تدابیر امنیتی بخاطر تجلیل بهتر از مراسم روز عاشورا تاکید کرد.

رئیس جمهورغنی گفت که در روز عاشورا تمام امت اسلامی و جهان اسلام عزادار می باشند و خاطره این روز نه تنها درج تاریخ بلکه درج قلوب ماست.

آقای احمدزی پیشنهاد نمود تا اهدای خون در روز عاشورا به یک برنامه سرتاسری در افغانستان تبدیل شود.

رئیس جمهور، از جوانان عزادار خواست تا در این روز از حرکات تخریش آمیز که باعث اذیت مردم می گردد، اجتناب نمایند.

آقای غنی با اشاره به انتشار مقاله ای توهین آمیز به اسلام در روزنامه افغانستان اکسپرس گفت که نشر چنین مقاله ای، توهین به تمام امت اسلامی بوده و وزارت اطلاعات و فرهنگ  این مسئله را به صورت جدی تعقیب می نماید.

در این جلسه آیت الله صالحی، نعمت الله غفاری و مولوی سرفراز به نمایندگی از علمای اهل تشیع و تسنن صحبت کردند و از دولت خواستند تا در تامین امنیت مراسم سوگواری در سراسر کشور توجه جدی نماید.

همچنین علما از رسانه های کشور خواستند تا از پخش برنامه هایی که با مراسم سوگواری در تضاد است پرهیز کنند و از تحلیل ها و تبصره های اختلاف برانگیز و مطالب توهین آمیز، جلوگیری نمایند.

ستر جنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی، محمد ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و  رحمت الله نبیل سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، به رئیس جمهور و مردم افغانستان اطمینان دادند که مراسم عاشورا در سراسر کشور در یک فضای آرام و مطمئن برگزار خواهد شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *