کرزی: به زبان‎های ملی و اقوام افغان، اهانت نکنید

رئیس‌جمهور کرزی با انتقاد از برخی رسانه‎ها و کارشناسان مسائل سیاسی، از آنان خواست تا به زبان‎های ملی کشور احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور کرزی که در کنفرانس “طرح ملی برنامه ساخت شاه راه سالنگ برای ۵۰ سال آینده” سخن می‌گفت، از رسانه‎ها و کارشناسان مسائل سیاسی انتقاد کرد و از آنان خواست: به زبان‎های ملی و اقوام این کشور احترام بگذارند.

کرزی خطاب به رسانه‌ها و کارشناسان گفت: آزادی کامل به آنان داده تا هر چه می‌خواهند علیه دولت و شخص وی بگویند اما باید از اهانت به زبان و اقوام این کشور خود‎داری کنند.

رئیس جمهور کرزی در ادامه تصریح کرد: رسانه‎ها و کارشناسان افغان هر انتقادی که خواسته‌اند از دولت کرده‌اند و ما نیز با اعطای آزادی کامل که در منطقه نمونه است به آنان کمک کرده‌ایم، اما متأسفانه برخی از رسانه‎های این کشور در تلاش برای تخریب وحدت ملی هستند که باید بطور جدی از این عمل خودداری کنند.

کرزی افزود: برخی از تلویزیون‎های افغانستان فرقه‎گرایی و قوم‎گرایی را در این اواخر ترویج می‎کنند، با وجود آنکه این عمل آنان بر افغان‎ها اثری ندارد، اما ما وظیفه ملی خود می‎دانیم که  برای حفظ وحدت ملی از چنین اعمال تفرقه افکنانه‌ای جلوگیری کرده و احکام قانونی را در مورد آنان اجرا کنیم.

وی افغانستان را خانه فرد فرد افغان‎ها دانست که در گوشه و کنار این کشور زندگی می‎کنند و هیچ کس حق توهین به آنان ‎را ندارد.

کرزی خطاب به برخی از نمایندگان پارلمان و سنای این کشور که به این مسائل دامن می‎زنند توصیه کرد: از چنین اعمالی خودداری کنند و نمایندگان واقعی مردم باشند.

وی افزود: نماینده واقعی مردم افغانستان کسانی هستند که هر روز در گوشه و کنار این کشور در مبارزه علیه تروریسم، جان‎ خود را از دست می‎دهند.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به مطبوعات افغانستان گفت: من ثابت کردم که آزادی کامل به شما داده‌ام و هر چه خواستید در برابر مقامات دولتی این کشور گفتید اما از خارجی‎ها در این کشور احساس ترس کرده در برابر آنان خاموشی اختیار کردید.

کرزی از افرادی که به تفرقه‌افکنی قومی و زبانی در تلویزیون‌ها دامن می‌زنند انتقاد کرد و اظهار داشت: مهاجرت‎ها و جنگ‎های خانمان‌سوز چند دهه گذشته را فراموش نکنید و از تخریب وحدت ملی خودداری کنید.

حامد کرزی در کنفرانس طرح ملی برنامه ساخت بزرگراه سالنگ برای ۵۰ سال آینده به وزارت “فواید عامه” این کشور دستور داد: طرح‎های جامعی که بتواند مشکلات تردد را در این بزرگراه مهم حل کند اتخاذ کرده و با کمک بین‌المللی هرچه زودتر کار عملی آن را آغاز کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *