برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی افغانستان و ایران در هرات

اولین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان “افغانستان و ایران” از سوی تاجران دو کشور در ولایت هرات در غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دراین نمایشگاه ۲۵ شرکت ایرانی و ۷ شرکت افغانی که در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت دارند محصولات شان را برای چهار روز برای مردم به نمایش گذاشته اند.

 در مراسم افتتاح این نمایشگاه “سرکنسول” جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات از آمادگی کشورش برای همکاری های بیشتر در عرصه های اقتصادی با افغانستان خبر داد.

او گفت که ایران آماده است تا در عرصه اقتصادی و معیاری ساختن تولیدات داخلی افغانستان، همکای جدی داشته باشد و همچنان از برگزاری چندین نمایشگاه تخصصی دیگر در ماه های آینده در شهر کابل و هرات خبر داد.

به گفته او، دولت ایران آمادگی دارد تا با نظام جدید افغانستان در عرصه تجارت معیاری و نیز بلند بردن ظرفیت های تخصصی تولیدات داخلی، کمک کند.

در همین حال شماری از تاجران و مسئولین نهادهای تجارتی هرات راه اندازی این گونه نمایشگاه های تخصصی را عامل توسعه و معیاری ساختن تولیدات داخلی میدانند و از دولت جدید نیز تقاضا دارند تا براساس وعده هایشان، در این حوزه تلاش جدی روی دست گیرند.

محمد یونس قاضی زاده معاون اتاق تجارت هرات می گوید برگزاری چنین نمایشگاه ها، یک نیاز مبرم برای ارتقا سطح کیفی تولیدات و روند فعالیت کارخانه ها در افغانستان است.

به گفته او، اگر دولت جدید افغانستان در این زمینه جدی تر عمل کند تاچند سال آینده، فراورده های تولیدی افغانستان در سطح منطقه توان رقابت پیدا می کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *