برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موفقانه بود!

خبرگزاری خاورمیانه – انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳

پروسه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان با رفتن بیش از هفت میلیون واجدین شرایط رای دهی در پای صندوق های رای ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهرروز شنبه (۱۶ حمل) بدون کدام رویداد امنیتی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی بیش از هفت میلیون نفر به پای صندوق رای رفته و به کاندیدای مورد نظر شان بدون کدام رویداد امنیتی رای دادند.

مسئولان امنینی افغانستان اعلام کردند این دور از انتخابات کاملا در فضای امن و بدون کدام مشکلات امنیتی جدی در سراسر کشور برگزار شد و نیروهای امنیتی با تمام تلاش توانستند که تا امنیت رای دهندگان در سراسر کشور را تامین نمایند.

فرماندهی پولیس پایتخت اعلام کرد که در ۲۴ هزار نیروی نظامی پولیس امنیت مراکز رای دهی در شهرکابل گرفته بودند و این روند کاملا در یک فضایی امن و سالم سپری گردید.

پولیس قوماندانی امنیه ولایت کابل که مسئولیت تامین امنیت وتنفیذ قانون را در ولایت کابل به عهده دارد همواره تلاش نموده است که شهروندان کابل در امن زندگی نمایند.

امرزو ۱۶ حمل مردم کابل برای ریختن رای شان به پای صندوق های رای رفتند و توانستند بدون کدام چالش امنیتی به نامزد مورد نظرخود رای دهند و سرنوشت خود و وطن را به دست خود رقم زنند.

فرماندهی پولیس کابل می گوید برعلاوه اینکه تهدیدات بیشتری امنیتی در کابل وجود داشت و دشمن درتلاش این بود تا این روند را مختل سازد اما با تلاش نیروهای امنیتی این هدف شوم دشمن خنثی گردید و نیروهای امنیتی پولیس این را ثابت ساختند که توانایی تامین امنیت را دارند.

نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در چهارم ماه ثور سال جاری اعلان گردد و همچنین نتیجه نهایی این انتخابات در ۲۴ ماه ثور اعلان خواهد شد.

برای برنده شدن در انتخابات به پنجاه جمع یک درصد آرا نیاز است.

در صورتیکه انتخابات به دور دوم راه یابد، انتخابات دور دوم در هفتم جوزا میان دو کاندید پیشتاز برگزار می گردد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای ۱۴ میلیون و پانصد هزار رای‌دهنده آمادگی گرفته و تا حالا ۱۲ میلیون برگه‌های رای دهی را به محلات و مراکز رای‌دهی جا به جا کرده است.

محمدیوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که از میان ۶۸۸۴ مرکز پیشنهادی کمیسیون مستقل انتخابات، رای گیری در۶۲۱۲ مرکز در سراسر کشور برگزار شده و ۲۱۱ مرکز  به علاوه ۴۶۱ که قبلاً مسدود شده بود همچنان بسته مانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *