انتفاضه شیعیان پاکستان کلید خورد

خبرگزاری خاورمیانه / میز جهان اسلام

یک افسر پلیس پاکستان اعلام کرد که اقوام و نزدیکان شهدای شیعه در بمب‌گذاری انتحاری این هفته برای سومین روز متوالی دست به تظاهرات زدند.شیعیان شهرهای اسلام آباد و راولپندی به دعوت گروه مجلس وحدت مسلمین و شورای علمای شیعی پاکستان بزرگراه فیض آباد منتهی به اسلام آباد پایتخت را مسدود کردند.

 

این افراد از دفن شهدای خود امتناع کردند و خواستار سرکوب شبه‌نظامیان در بلوچستان شدند. معترضان تابوت‌های عزیزان خود را در خیابانی در کویته گذشته و از حرکت دادن آنها امتناع کردند.

معترضان با تجمع در مسیرهای مختلف اتوبان ضمن سر دادن شعارهای ضد دولتی اعلام کردند: تا زمانی که دولت و سازمان های امنیتی پاکستان، نسبت به تامین جانی شیعیان این کشور بویژه در شهر کویته و پایان خشونت‌ها و اقدامات تروریستی آنان را مطمئن نسازند، این تجمع و تحصن ها ادامه خواهد یافت.

حمله انتحاری سه شنبه شب گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، بیش از ۳۰ کشته و ۴۴ زخمی زخمی برجا گذاشت.زایران شیعی از جمله ۱۰ زن و چند نفر از نیروهای امنیتی پاکستان در میان قربانیان این اقدام تروریستی هستند.گروه تروریستی و غیرقانونی لشکر جهنگوی مسوولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت.

آسوشیتد پرس گزارش داد که بر اثر انفجار یک بمب در اتوبوس حامل زائران شیعه در ۳۶ مایلی غرب شهر کویته پایتخت ایالت بلوچستان در غرب پاکستان دستکم ۲۲ نفر شهید شدند.

 

محمد اسلم یک افسر پلیس پاکستانی اعلام کرد این اتوبوس که در حال بازگشت از ایران بود، در مسیر خود با یک خودروی بمب گذاری شده مواجه شد و بر اثر آن ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. بر اثر این حادثه اتوبوس واژگون شد و آتش گرفت. همچنین ۲۴ نفر زخمی شدند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *