افزایش قیمت مواد غذایی همراه با نگرانی در هرات

شماری ازباشندگان ولایت هرات از افزایش سرسام آور بهای مواد خوراکه در آستانه فرا رسیدن فصل سرما شاکی بوده مسئولان دولتی را به بی توجهی متهم میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان میگویند: بهای مواد خوراکه در بازارهای هرات نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته درحالی که میزان درآمد مردم روز به روز کم می شود.

شماری ازشهروندان شهرهرات ازآنچه آنان افزایش بهای موادخوراکه با نزدیک شدن فصل سرما در این ولایت میدانندن، ابرازنگرانی نموده و مسئولان اداره شهرداری این ولایت را به سهل انگاری و بی تفاوتی درکنترول بازارمتهم میکنند.

آنان میگویند: فروشندگان مواد خوراکه همه روزه قیمت ها را به خواست خود بلند برده و ازسوی دیگر کارمندان شهرداری هرات با گرفتن رشوه، با آنان همدست هستند.

درهمین حال این باشندگان ازدولت مرکزی  میخواهند برای بهبود وضعیت زندگی مردم هرات اقدام به برکناری مسئولان بی کفایت شهرداری هرات نمایند.

خواستیم برای دریافت نظریات اداره شهرداری هرات با مسئولان آنان گفتگوی داشته باشیم ولی با تماس های مکرر، مدیر کنترول مارکیت های این اداره از انجام مصاحبه با ما سرباز زد.

عزیزاحمد مدیرکنترول مارکیت های شهرداری هرات درگفتگوی تلفنی با ما گفت: بدون هدایت شخص شهردار هرات با هیچ رسانه ی حاضر به مصاحبه نخواهد شد.

این گفته ها درحالی مطرح می شود که محمد سلیم تره کی شهردار هرات با وجودتماس های پی درپی حاضر به هیچ گونه پاسخگوی نشد.

همه ساله با سرد شدن هوا شماری از تاجران وارد کننده مواد خوراکه اقدام به احتکار  نموده و قیمت  مواد خوراکه را بدون دلیل افزایش میدهند درحالی که اداره شهرداری هرات کمترین کنترول برقیمت بازار را داشته است.

درحالی که بارها این اداره ادعا نموده است که بازار مواد خوراکه و قیم را درکنترول خودشان دارند اما تاکنون کمتر به مشاهده رسیده است که طی ۱۲ سال گذشته بهای مواد خوراکه کاهش یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *