آنهایکه به پروسه صلح پیوسته خواستار ساخت مکتب و شفاخانه اند

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

شماری ازفرماندهان مخالفین مسلح دولت که تازه به پروسه صلح در ولایت هرات پیوسته اند از دولت خواسته اند که در مناطق آنان مکتب و کلینیک های صحی اعمار نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان میگویند: درصورتیکه  دولت تمایل به ساخت مکتب و کلینیک صحی درمناطق آنان داشته باشد حاضر اند زمین و نیروی انسانی را برای تطبیق پروژه در اختیار دولت قراردهند.

سید آقا از فرماندهان مخالف که تازه به روند صلح در هرات پیوسته میگوید: تنها راه جلوگیری از افزایش مخالفت ها با دولت گسترش آموزش و پرورش و همچنان تقویه سلامت مردم است.

به گفته ی وی دولت و شورای عالی صلح باید درمناطقی که مخالفین به روند صلح یکجا میشوند، مکاتب وکلینیک های صحی بیشتری را اعمار نمایند.

گفته شده تا زمانی که ریشه بیسوادی ازکشور برچیده نشود نا امنی ها تداوم خواهد داشت.

درهمین حال مسئولان محلی درهرات میگویند: ساخت مکتب وکلینیک در اولویت های کمیته صلح ولایتی هرات قراردارد .

آنان میگویند: کوشش خواهند نمود با اشتراک مخالفین پیوسته به دولت درمناطق شان مکاتب و کلینیک های صحی را بسازند.

درهمین حال مسئولان کمتیه صلح ولایتی هرات نیز تاکید دارند که در  هماهنگی قوی با سایرنهاد های دولتی توانسته اند طی سه سال گذشته برنامه های بازسازی زیادی را درمناطق مختلف ولایت هرات که مخالفین آن به روند صلح یکجاشده اند، اجرا نمایند.

آنان میگویند: برتمامی وعده هایشان ازجمله ساخت مکاتب و کلنیک ها طبق برنامه های تعین شده ی شورای عالی صلح افغانستان وفا نموده که این امر رضایت مردم را نیز درقبال داشته است.

گفتنی است همواره مخالفینی که دست ازجنگ برداشته و به روند صلح یکجا میشوند خواسته ی اصلی شان را ساخت پروژه های زیربنایی و فراهم سازی زمینه اشتغال مناسب ازسوی دولت عنوان میکنند.

کمیته صلح ولایتی هرات همچنان تاکید دارد، برای اکثریت نزدیک به ۱۲۰۰ مخالف پیوسته به روند صلح طی دوسال گذشته کمک های لازم صورت گرفته و هم اکثریت شان مصروف کارشده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *