۸۴۰۰ سرباز امریکایی تا سال ۲۰۱۷ در افغانستان می مانند

نیروهای امریکاییباراک اوباما، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که با توجه به اوضاع «بی ثبات و خطرناک» در افغانستان، ۸۴۰۰ نیروی امریکایی تا سال ۲۰۱۷ در این کشور باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور امریکا در یک کنفرانس خبری گفت که به جای کاهش نیروهای آمریکایی به ۵۵۰۰ نفر تا پایان امسال، حدود ۸۴۰۰ نیروی امریکایی را در افغانستان تا پایان دولت خودم در سال آینده حفظ خواهم کرد.

وی تصریح کرد: «تصمیمی که من امروز گرفتم تضمین کننده پایه و اساسی محکم برای جانشین من به منظور ادامه پیشرفت در افغانستان و همچنین مقابله با تهدید تروریسم در این کشور است.»

گفتنی است که درحال حاضر ۹۸۰۰ نیروی امریکایی در افغانستان مستقر هستند و کشورهای عضو ناتو نیز هم اکنون در حدود ۱۳ هزار نیرو در افغانستان دارند.

در همین حال اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیروز چهارشنبه از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور امریکا درباره حفظ ۸۴۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان به جای کاهش تعداد آنها به ۵۵۰۰ نفر تا آغاز سال آینده استقبال کرد.

غنی در پیامی در پایگاه اینترنتی توییتر اعلام کرد «ما از تصمیم رئیس جمهور اوباما برای حفظ ۸۴۰۰ نظامیان آمریکایی در افغانستان استقبال می کنیم. این تصمیم نشان دهنده ادامه همکاری دو کشور به منظور پیگیری منافع مشترک است.»

Author

About Author