صرفه جویی بیش از چهل میلیون افغانی در وزارت مهاجرین

وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان از بودجه عادی سال ۱۳۹۵ این وزارت ۴۲ میلیون افغانی صرفه جویی کرده و به حساب دولت برگشت داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “سید حسین عالمی بلخی” وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان امروز یکشنبه (۷ جوزا) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: درپی تفتیش روند توزیع زمین در ولایت لغمان مشخص شده بود که در توزیع نمرات رهایشی درشهرک سرخکان قرغه ای، فساد گسترده انجام شده است.

آقای بلخی گفت که افراد ذیدخل در این دوسیه به سارنوالی معرفی شده اند.

وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان همچنان گفت که در ولایت بلخ شمار زیادی از نمرات رهایشی قابل استرداد دانسته شده و پروسه آن جریان دارد.

او گفت در ولایت پروان در شهرک بینی ورسک، ۱۸۰۰ جریب زمین از دست غاصبان پس گرفته شده ودر ولایت خوست هم ساحه تجاری وبلند منزل های شهرک قلموال مینه از تصرف غاصبان بیرون شده است.

آقای بلخی در همین حال از تهیه وتصویب پالیسی مبارزه با فساد اداری وبرنامه تطبیقی آن، ایجاد کمیته تطبیق پالیسی مبارزه برضد فساد اداری وهمکاری به موقع با کمیته مستقل مشترک نظارت وارزیابی مبارزه با فساد اداری( MAC ) به عنوان دیگر فعالیت های اداره اش در زمینه مبارزه با فساد اداری یاد کرد.

وی افزود: وزارت مهاجرین در سال های گذشته در ردیف اول ادارات آلوده به فساد قرار داشت، اما درگزارش اخیر اداره MAC هیچ مورد سرخ در فعالیت های این وزارت وجود نداشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *