۶۳۰۰ پرواز بر اثر برف باری شدید در آمریکا لغو شد

RIAN_01406787.LR.ruشدیدترین توفان برف سال های اخیر ایالت های شرقی آمریکا را در برگرفته و در حال پیشروی به دیگر مناطق ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از یاهو نیوز، کولاک و توفان شدید همراه با بارش برف سنگین شامگاه جمعه نواحی شرقی ایالات متحده را در بر گرفت. بنا بر گزارش‌ها ساکنان ۱۵ ایالت شرقی و همچنین واشنگتن پایتخت ایالات متحده از ساعت‌ها پیش در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام هوا‌شناسی آمریکا، پیش بینی می‌شود جبهه هوای سردی که از روز جمعه آغاز شده، با وزش باد تند و بارش حدود ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر برف همراه شود.

بنا بر گزارش‌ها با اعلام وضعیت اضطراری در شش ایالت شرقی آمریکا ادارات دولتی و مکاتب از ظهر جمعه تعطیل شده و حدود ۶۳۰۰ پرواز نیز در بسیاری از فرودگاه‌ها لغو شده است. تا کنون مرگ هفت تن در جریان حوادث رانندگی در برف سنگین در جنوب شرق آمریکا گزارش شده است.

با اعلام شرایط اضطراری مردم بسیاری از مناطق برای ذخیره کردن آب و مواد غذایی به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند. کولاک شدید زمستانی در شرق ایالات متحده، با بارش برف سنگین به واشنگتن، پایتخت آن کشور رسیده است؛ انتظار می‌رود این کولاک به یکی از سهمگین‌ترین توفان‌های زمستانی در واشنگتن تبدیل شود.

الکس سوسنوفسکی، یک کارشناس آب‌وهوا به خبرگزاری رویترز گفته است کولاکی که اکنون به واشنگتن رسیده، ممکن است رکورد بارش برف در سال ۲۰۱۰ را بزند و شدت آن به اندازه توفان زمستانی سهمگین سال ۱۹۲۲ با ۷۰ سانتی‌ متر برف باشد.

Author

About Author