۵۱۰۰ عملیات تروریستی در شش ماه اول ۲۰۱۳

شبکه CNN در گزارشی خونریزترین گروه های تروریستی را معرفی کرده است.

گروه تروریستی طالبان در راس لیست این گروه های تروریستی؛ و گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه در رتبه دوم و القاعده عراق در جایگاه سوم قرار دارد؛ و به دنبال این این سه گروه، گروه های حزب کمونیست هند “مائوئیست” ، القاعده در شبه جزیره عرب و شاخه پاکستانی گروه طالبان هستند.

این پژوهش که توسط مرکز “ائتلاف ملی مطالعات تروریسم و مبارزه با فعالیت های تروریستی”در آمریکا انجام شده آمده است: در خلال سال ۲۰۱۲ بیشتر از ۸۵۰۰ عملیات تروریستی با مرکزیت دولت های خاورمیانه، آفریقا و آسیا و با دهها هزار نفر قربانی توسط گروهک های تروریستی مختلف انجام شده و با این برآورد تعداد عملیات های تروریستی در مقایسه با سال ۲۰۱۱، ۶۹ درصد رشد داشته است.

این پژوهشگاه که مقر آن در دانشگاه “ماریلاند” آمریکاست بنا دارد نتایج تقصیلی بحث خود را منتشر نماید و در حال حاضر خلاصه ای از آن را در اختیار شبکه CNN قرار داده است. مرکز ذکر شده پیش بینی نموده سال ۲۰۱۳ بسیار خونبار تر و حجم حملات تروریستی بسیار بیشتر باشد به نحوی که فقط در شش ماهه اول آن بیشتر از ۵۱۰۰ عملیات تروریستی ثبت شده است.

از سوی دیگر و در اخباری مرتبط با یکی از همین گروهک های تروریستی، رئیس کمیته امنیتی شمال استان بابل “ثامر ذبیان الحمدانی” در اظهاراتی گفت: تعداد زیادی انتحاری از کشورهای قطر، سعودی و سوریه جهت انجام عملیات های انتحاری در ماه محرم الحرام و هدف قرار دادن هیئت های حسینی وارد عراق و به خصوص بابل شده اند. وی افزود: ما معلومات اطلاعاتی دقیقی داریم که نشان می دهد این افراد در اردوگاه هایی در شمال بابل هستند و تمام سعی خود را برای نابودی آنها و برملا کردن توطئه شومشان خواهیم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *