۳۵۰۰ زن به اسارت گروه داعش در عراق بسر می برند

زنان در دام داعشسازمان ملل متحد در گزارش تازه ای اعلام کرده است که حدود ۳۵۰۰ زن ایزدی هنوز به اسارت گروه تروریستی داعش در عراق بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زنانیکه به اسارت گروه تروریستی داعش در عراق بسر میبرند در معرض آزار جسمی و جنسی هستند.

فرستاده سازمان ملل متحد در امور خشونت و جرائم جنسی، به زنان و دخترانی که در فکر پیوستن به گروه داعش هستند هشدار داده است راهی که می روند بی بازگشت است.

داعش در سایت های اجتماعی برای جذب نیروی زن و مرد تبلیغ می کند، به گوششان می خواند که مهم نیست خانواده چه می گوید، به داعش در عراق و سوریه بپیوندید. اما خیلی از آنها زمانی در می یابند اشتباه کرده اند که دیگر خیلی دیر است.

خانم زینب حوا بنگورا فرستاده سازمان ملل متحد در اردوگاه های آوارگان در لبنان، ترکیه و اردن گفته است که در مأموریت های خود با زنان و دخترانی ملاقات کرده که توانسته اند از دست داعش جان سالم بدر ببرند.

او تاکید کرده که رفتن به داعش به منزله یک بلیط یک طرفه است.

خانم بنگورا می گوید این مسئلۀ بویژه در مورد زنان و دختران صادق است. حتی کسانی که به میل خود به داعش می پیوندند قربانی هستند و نیاز به کمک دارند، مانند زنانی که در جریان حمله ها توسط نیروهای داعش ربوده می شوند.

زینب بگورا اخیرا در اردوگاه های آوارگان لبنان، ترکیه و اردن با زنان و دخترانی ملاقات کرد که توانسته اند از دست داعش و خشونت های جنسی وحشتناک نیروهای آن جان سالم بدر ببرند.

اقلیت ایزدی های عراق بیش از همه از داعش صدمه دیده اند. سازمان ملل متحد در گزارش تازه ای اعلام کرده حدود ۳۵۰۰ ایزدی هنوز در بند داعش در معرض آزار جسمی و جنسی هستند.

فرستاده سازمان ملل متحد می گوید، در همان ابتدا، وقتی داعش شروع به ربودن ایزدی ها کرد، بسیاری از زن های ایزدی خود را کشتند.

او می گوید تعداد زیادی از زنان و دختران ایزدی یا با روسری خود را حلق آویز کردند یارگ دستشان را زدند. داعش برخی از آنها را در ازای دریافت یک پاکت سیگار مدام به این و آن می فروشد.

زینب بنگورا می گوید، بسیاری از این زنان و دختران پس از فرار به خاطر نبودن امکانات پزشکی و روان درمانی به شدت منزوی می شوند، برخی می خواهند به مدرسه برگردند و خانم بنگورا آنها را تشویق می کندبهترین انتقام از داعش این است که در زندگی موفق شوند.

Author

About Author