رئیس جمهور غنی به ولایت پکتیکا سفر کرد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز سه شنبه به منظور غمشریکی و ابراز تسلیت به مردم ولسوالی یحیی خیل ولایت پکتیکا، به این ولایت سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این سفر رئیس جمهور را شماری از مسئولین بلند رتبه دولتی و نمایندگان ولایت پکتیکا در شورای ملی همراهی کردند.

آقای در جمع بزرگان و مردم ولایت پکتیکا، گفت: امروز تمام ملت افغانستان درد پکتیکا را احساس می کنند، بنابرین مردم هر نقطه افغانستان، خود را پکتیکایی و غمگین می دانند.

رئیس جمهور گفت که پیام مردم ولسوالی یحیی خیل و تمام مردم افغانستان را به جهانیان ابراز کردم که کشور افغانستان میدان جنگ کسی نیست و جنگ نیابتی را در این خاک اجازه نمی دهد.

رئیس جمهورغنی افزود: از غیرت و فداکاری مردم پکتیکا تشکر می کنم، پکتیکا دروازه این کشور است. دستور اول من به قوای امنیتی کشور این است که خود را در کابل محصور نه ساخته، پکتیکا را مصئون می سازیم.

رئیس جمهور خطاب به بزرگان ولایت پکتیکا، گفت که این ولایت به یکی از ولایت های ترانزیتی تبدیل میشود و چنانچه در این راستا با جانب پاکستان به نتیجه رسیده است.

رئیس جمهور در مورد کابینه جدید گفت: تا دو هفته آینده، کابینه جدید با چهره های نو بر مبنای یک قرارداد که با آنها صورت میگیرد، به کار آغاز خواهد کرد، اگر قرارداد را به انجام نرسانیدند با آنها خدا حافظی خواهیم کرد.

رئیس جمهور غنی می گوید: وجیبه بنیادی، انسانی و ملی ما برقراری صلح پایدار در افغانستان است، این وطن بدون صلح پایدار بجای نمی رسد.

وی افزود: کسیکه افغان و مسلمان است، نباید فرزندان ما را بکشند، با کشتن فرزندان ما اراده ما مانند اراده مردم یحیی خیل، کم نمی شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بدون همکاری علما، شخصیت های جهادی و بزرگان قومی، صلح برقرار نمی گردد، ما باید صلحی را برقرار کنیم که پایدار باشد و برای آوردن صلح اگر سرم نیز قربانی شود، دریغ نخواهم کرد.

رئیس جمهور کشور با تاکید بر اینکه هر افغان که اختلاف سیاسی دارد باید از طریق صحبت و مذاکره آنرا حل کند، گفت: مشکلاتی که در مذاکره حل میشود، بواسطه تفنگ حل نمی گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *