۲۸۰۰ کشته وزخمی طی یک سال گذشته در حادثات ترافیکی در کشور

ریاست عمومی اداره ترافیک کشور اعلام کرده است که در جریان یک سال گذشته بیش از دو هزار هشتصد نفر در حادثات مختلف ترافیکی در کشور کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خرابی جاده ها و بی احتیاطی رانندگان از عمده ترین مسایلی است که در مدت یک سال گذشته منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیاد از شهروندان در کشور شده است.

براساس آخرین آمار که اداره ترافیک کشور به رسانه ها داده نشاندهنده آن است که به مدت یک سال گذشته براثر وقوع حادثات مختلف ترافیکی هشتصد نفر کشته شده و بیش از دو هزار نفر زخمی شده اند.

به اساس معلومات ریاست ترافیک کابل، بیشتر از این حادثات ترافیکی در شاهراه های کشور رخ داده است.

نظام الدین دادخواه رییس عمومی ترافیک به رادیو آزادی گفته است، نبود پولیس ترافیک در شاهراه های کشور یکی از مشکلاتی عمده در سیستم ترافیکی کشور  است و این ریاست در تلاش استخدام پولیس در شاهراه های کشوراست.

آقای دادخواه، عدم جاده های معیاری، استاندارد و تشکیلات امنیتی در شاهراه  را از مشکلات عمده ترافیک خوانده و تاکید کرده است که برای حل این مشکلات به زمان نیاز دارد.

به گفته دادخواه، رویداد های ترافیکی امسال در مقایسه با چهار ماه اول  سال گذشته بیست فیصد کاهش یافته است.

 خرابی جاده ها و عدم اطلاعات  معیاری رانندگان از حرفه رانندگی  نبود پولیس ترافیک در شاهراه های بزرگ، عدم موجودیت علایم ترافیکی و کم عرض بودن این جاده ها از عمده ترین عوامل افزایش حوادث ترافیکی در کشور خوانده می شود.

شاهراه کابل – تورخم  کابل مزار شریف  و کابل قندهار چندین مسیری است گاه گاهی شاهد حوادث دلخراش ترافیکی در این شاهراه ها می باشیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *