رهبر گروه طالبان، عید سعید قربان را تبریک گفت

ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان افغانستان، با ارسال پیام فرا رسیدن عید سعید قربان را به ملت افغانستان و جهان اسلام تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان، پیام رهبر این گروه را به رسانه ها فرستاده است.

در این پیام گفته شده است که به نصرت خداوند متعال جهاد و قربانی های بی دریغ، امریکایی ها، ائتلاف غربی و حامیان داخلی آنان را به شکست مواجه ساخته است، استراتیژی آنان برای افغانستان بی نتیجه و تلاش های سیاسی آنها در پهلوی ناکامی مواجه با فضیحت و رسوایی آشکار می باشد.

در بخش دیگر این پیام گفته شده که پروسهء طولانی و جنجالی انتخابات در زیر سایهء اشغال نشان داد که هر روز اعتبار و حیثیت اشغالگران زیان بیشتر را متحمل میشود، چنانچه ما قبلا گفته بودیم، جهانیان و هموطنان مشاهده کردند که پروسهء تبلیغاتی بنام انتخابات برای فریب دادن مردم بود و رأی افغان ها تنها شکل نمایشی داشت.

رهبر گروه طالبان تاکید کرده که امروز امریکایی ها در افغانستان در طولانی ترین جنگ تاریخ خود گیرمانده اند، خسارات کمرشکن مالی و نظامی این جنگ و از دست دادن حیثیت امریکا به سطح جهان از جمله مسایلی است که نشانه های زوال امریکا در آن مشاهده می شود.

این رهبر طالبان به همسنگرانش توصیه است که با اخلاق نیک، ترحم و روابط نزدیک حمایت مردمی را مستحکمتر سازند، چرا که خارجی ها با شکست مواجه است واکنون خیلی در صدد آن هستند تا با دوباره زنده ساختن اختلافات مختلف تنظیمی، قومی، منطقوی و مذهبی در میان مردم، انتقام شکست خویش را از افغان ها بگیرند.

ملامحمد عمر در این پیام طولانی خود، هدف از جهاد طالبان علیه امریکایی ها و متحدین آن را رضای خداوند متعال، حاکمیت نظام اسلامی، خاتمهء اشغال، دفاع از کشور و آرامی و رفاهیت بدون تفرقهء مردم دانسته و از طرفدارانش خواسته است که در خط جنگی نیروهای امریکائی و داخلی وارد شوند و مقام های بلند پایه و منسوبین امنیتی افغانستان را در صف خود قرار دهند.

وی افزوده است که علاوه بر تلاش های نظامی، جهت برقراری تماس های مثبت با جهت های معتمد جهانی برای رسیدن به اهداف عالی خویش سعی و تلاش کنند و هرگونه تلاش در بخش سیاسی، گرفتن هر نوع تماس و رابطه با خارجی ها و جهت های داخلی، متعلق به دفتر سیاسی طالبان است و بدون اجازهء رهبری، هیچ جهت و شخصی حق ندارد که به نمایندگی از “امارت اسلامی” با خارجیها و یا داخلی تماس بگیرد.

او خاطرنشان کرده است که ما در راه دفاع مشروع از قضیه خود به تلاش های همه جانبه یی نظامی و سیاسی خویش ادامه می دهیم، خاتمهء اشغال، برپایی یک حاکمیت مقتدر اسلامی، امنیت و آرامی مردم هدف اساسی این تلاش ها می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *