۲۰۱۶ پر چالش تر از ۲۰۱۵

maxresdefaultنماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، سال ۲۰۱۶ را پر چالش تر از سال ۲۰۱۵ می داند و معتقد است که حکومت وحدت ملی باید آماده رویارویی با شورشیان طالب باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیکلاس هیسم رئیس یوناما در افغانستان، در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت که افغانستان سالی پر چالش را پیش رو دارد.

وی گفت که این چالش ها در بخش های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بیشتر از هر بخش دیگر است که نیازمند بهبود اداره و حکومتداری بهتر است.

هیسم افزود که نیروهای امنیتی افغانستان نیز برای مقابله با شورشیان طالب باید تجهیز شده و آماده گی لازم داشته باشند.

در عین حال، رئیس یوناما در افغانستان تعهد نمود که همکاری های این سازمان با حکومت کابل ادامه داشته و این همکاری در بخش های مختلف عملی خواهد شد.

از سوی دیگر، محمود صیقل نماینده افغانستان در سازمان ملل نیز از حملات راکتی پاکستان بر خاک افغانستان شکایت کرده و خواهان توجه جدی این سازمان به رویکرد تکراری اسلام آباد شد.

بر اساس گفته های وی، در سه ماه گذشته در حاکمیت ارضى افغانستان، ۵۶ بار تخلف مرزى از سوی نظامیان پاکستان صورت گرفته است.

با این حال، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر ضرورت همکاری های اقتصادی جهان با افغانستان به منظور بازگرداندن صلح و ثبات و امنیت در کشور تاکید کرد.

غلام علی خوشرو تصریح کرد، در دوران مبارزه دولت افغانستان با گروه های تروریستی بویژه شورشیان طالب و اخیراً تروریستان داعش و همزمان با رویارویی این کشور با چالشهای بزرگ اقتصادی، جامعه بین المللی موظف است که از حکومت وحدت ملی هم در جبهه مبارزه با تروریسم و هم در جهت نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی حمایت کند.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۵، نیروهای امنیتی کشور در بسیاری از مناطق با شورشیان طالب و تروریستان داعش مصروف نبرد و درگیری بودند.

Author

About Author