مرحله سوم ثبت نام رای دهندگان؛ تنها در مناطق امن

خبرگزاری خاورمیانه – بخش انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات هشدار میدهد که مرحله سوم ثبت نام رای دهندگان تنها در بخش هایی از کشور راه اندازی می شود که امنیت کارمندان کمیسیون در آنجا تامین شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همزمان با آغاز مرحله سوم توزیع کارتهای رایدهی، کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال افزایش تهدیدهای امنیتی در برابر کارمندان این کمیسیون، ابراز نگرانی می کند.

این کمیسیون با نگرانی از عدم گشایش مرکزهای توزیع کارت رایدهی در ۷ ولسوالی کشور، هشدار میدهد که گروه های سیار توزیع کارت های رایدهی تا بیستم عقرب، تنها به دهات و قصباتی سفر خواهند کرد که امنیت کارمندان آنها در این مناطق تامین باشد.

نور محمد نور به خاورمیانه گفت که ثبت نام رای دهندگان در دهات کشور، با نگرانی از تهدیدات امنیتی در برابر کارمندان انتخاباتی، ۴۵ روز دیگر به پایان خواهد رسید.

به گفته وی، تیم های سیار ثبت نام تنها در مناطقی جابجا می شوند که امنیت این مناطق از سوی نیروهای امنیتی تامین شده و از این بابت به کمیسیون مستقل انتخابات اطمینان داده شود.

آقای نور اظهار داشت که بر اساس برنامه های کمیسیون مستقل انتخابات، نباید برای کسانی که کارت رایدهی دریافت می کنند، کدام تهدید امنیتی و جانی وجود داشته باشد.

با این حال، با گذشت دو هفته از آغاز ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، تاهنوز دو نامزد ریاست جمهوری در کمیسیون مستقل انتخابات، ثبت نام کرده است؛ با این حال، کمیسیون تمدید زمان برای ثبت نام کاندیدان را ناممکن عنوان می کند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که به دنبال بسم الله شیر، امروز سه شنبه (۹ میزان) داکتر عبدالله عیدالله ثبت نام کرده است؛ اما با پایان این روند یک هفته باقی است، زمان برای ثبت نام کاندیدان تمدید نخواهد شد.

به گفته وی، هر شخصی که آمادگی ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری و یا شوراهای ولایتی را دارد باید به کمیسیون مستقل انتخابات مراجعه کرده و مراحل قانونی ثبت نام را طی کند.

بالا بودن شرایط برای نامزدی ریاست جمهوری و تلاش حکومت و مخالفان سیاسی نظام برای معرفی نامزد قوی، از عوامل اصلی عدم مراجعه و ثبت نام کاندیدان احتمالی ریاست جمهوری گفته میشود.

این در حالی است که اتحادهای انتخاباتی و حزبهای مختلف در حال رایزنی برای معرفی نامزد مشخص شان در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

به گفته مقام های کمیسیون مستقل انتخابات، تاکنون ۷۲ تن به شمول ۳ زن برای ریاست جمهوری بسته های معلوماتی را بدست آورده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *