۷۹۱ میلیون دالر کمک امریکا برای چهار بخش تعلیمی و صحت

اداره انکشاف بین المللی امریکا (USAID) ۷۹۱ اعشاریه ۱۶ میلیون دالر را در چهار بخش تعلیمی و صحت افغانستان کمک کرده و در اختیار وزارت مالیه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کمک بر اساس یک تفاهمنامه امروز (۳عقرب) از سوی رئیس USAID و اکلیل حکیمی در ارگ ریاست جمهوی به امضا رسید.

حکیمی در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت که این مقدار پول در چهار عرصه تعلیمی و صحت در معارف، ‌تحصیلات عالی، حکومت داری خوب و صحت برای چهار سال به مصرف خواهد رسید.

وی تصریح کرد که ۳۳۷ میلیون دالر از این کمک برای اهداف استراتیژیک انکشافی، ۱۸۰ میلیون دالر برای حمایت از بخش خصوصی، ۶۵ میلیون دالر در بخش حکومتداری خوب و مابقی آن به بخشهای معارف، تحصیلات عالی و صحت اختصاص می یابد.

بر اساس گفته های وزیر مالیه، دولت افغانستان تعهد می کند که از این پول به شکل مناسب و به صورت شفاف استفاده کند و در بخش حسابدهی آن نیز آماده است.

حکیمی افزود که این کمک ها از جمله تعهدات مالی امریکا در نشست بروکسل است.

از سویی هم، هیربی اسمیت، رئیس اداره انکشاف بین المللی امریکا برای افغانستان اظهار داشت که این پول به منظور حمایت از مردم، ترویج صلح و رفاه،‌ حکومت داری خوب و بهبودی وضعیت حقوق بشری کمک شده است.

او افزود که این تفاهمنامه به دنبال تعهد امریکا در نشست بروکسل به افغانستان صورت می گیرد.

گفتنی است که کشورهای کمک کننده به افغانستان در حدود ۱۵ اعشاریه ۲ میلیارد برای چهار سال آینده را تعهد کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *