۴۴ درصد آرای انتخابات «تقلبی» خوانده شد

یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ضمن اعلام مخالفت با بازشماری آرای بیش از ۸هزار محل، مدعی شد که ۴۴ درصد آرای این انتخابات تقلبی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار، در نشست خبری امروز (۲۰عقرب) در کابل اظهار داشت که ۱.۲ میلیون آرای بدون بایومتریک و تقلبی در صندوق ‌ها ریخته شده است.

وی اظهار داشت که مجموع این آرا، ۴۴ درصد کل آرای استفاده شده در روز ششم میزان را نشان می دهد.

بر اساس معلومات حکمتیار، در صورت حذف آرای تقلبی، میزان شرکت ‌کنندگان در انتخابات به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه، ۳۰۰ هزار رای بدون بایومتریک تنها برای یک نامزد مورد استفاده قرار گرفته؛ تصریح کرد که اکثر نامزدان بدون یک تکت انتخاباتی؛ مخالف بازشماری آرا هستند.

حکمتیار معتقد است که دستگاه ‌های شناخت بایومتریک دوهزار و ۴۳۲ محل مفقود نشده، بلکه از سوی یک تیم انتخاباتی مشخص به سرقت برده شده است.

وی گفت: «این دستگاه ها در محلاتی به سرقت برده شده که رای‌ های آن از رقیب‌ های شان بود؛ دزدهای این وسایل نمایان و معلوم هستند، آنان کسانی اند که حتی کمیسیون را اخطار داده و گفته اند که سر پدرتان رای های بدون بایومتریک را شمار می کنیم.»

حکمتیار تصریح کرد که نتیجه آرای بازشماری شده برای شان قابل قبول نبوده و باید در محلاتی که دستگاه های بدون بایومتریک نبوده، انتخابات مجدد صورت گیرد.

این نامزد انتخابات ضمن بیان اینکه نهاد‌های عدلی و قضایی در موضوع انتخابات بی ‌طرف نیستند خواهان ایجاد هیئت قضایی مشخص برای رسیده گی به چالش های انتخابات شد.

حکمتیار در حالی با بازشماری آرا مخالفت می کند که کمیسیون مستقل انتخابات این روند را از چند روز پیش در ولایت های کشور آغاز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *