۱۴ تن از مخالفین درهلمند به پروسه صلح پیوستند

مقامات محلی هلمند می گویند که چهارده  تن از مخلفین مسلح دولت (برادران ناراضى) در این ولایت به پروسه صلح پیوسته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گروه چهارده نفری امروز (سه شنبه) همراه با ۱۲ میل میل اسلحه دسته داشته شان با حضور محمد نعیم والى هلمند، فضل البارى فیاض مسؤل ولایتى شوراى عالى صلح و شماری از مسؤلین امنیتى به پروسه صلح پیوستند.

محمد نعیم والى هلمند می گوید این گروه بر اثرتلاش هاى امنیت ملى وشوراى عالى صلح دست ازمخالفت با دولت برداشته وبا پروسه صلح یکجا شده اند.

به گفته وى این گروه درطى پنج سال گذشته درمربوطات شهرلشکرگاه فعالیت هاى ضد دولت داشته اما حال تعهد کردند که تلاش خواهند کرد تا شماری از افراد ناراضى دیگر را نیز به پروسه صلح بکشانند.

درهمین حال فضل البارى فیاض مسؤل کمیته ولایتى صلح گفت که تا کنون حدود ۲۰۰ تن از مخالفان مسلح دولت و برادران ناراضى به پروسه صلح این ولایت صلح پیوسته اند  و تلاش می کند که دیگرگروها را نیزبا این پروسه یکجا نمایند.

ازسوى دیگر مخالفین که به پروسه پیوسته اند میگویند که براى آنها ازسوى بعضى حلقات خارجى گفته شده بود که درافغانستان همه امورازسوى نیروهاى خارجى به پیش برده میشود اما فعلا این حقیقت را درک کردند که آنها فریب خورده اند به همین خاطردست ازمخالفت برداشته وبا پروسه صلح یکجا شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *