۱۰ روستا‌ از وجود داعشیان در ولایت نینوا عراق تصفیه شد

نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کردند که از ساعت های اولیه آغاز عملیات های نظامی در ولایت نینوا ۱۰ روستا از وجود نیروهای گروه تروریستی داعش در این ولایت پاکسازی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) درعراق امروز(شنبه) درنشست مطبوعاتی در بغداد گفت: این محور شامل چند شهر و غار و دره می شود که همچنان مقری برای گروه های تروریستی به شمار می رود.

الاسدی همچنین گفت: نیروهای عراق بعد از آزادسازی هر روستا به پاکسازی منطقه و مواد منفجره اقدام کردند و بعد از اسکان اهالی در منازل شان، لوازم مورد نیاز را دراختیارشان قرار دادند.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی درباره ارتباط عراق با سوریه افزود: اوضاع درعراق و سوریه تحت تاثیر یکدیگر است و درنتیجه باید به هرجایی که امنیت ملی عراق تهدید می شود، رفت و این کار از طریق هماهنگی میان دولت های عراق و سوریه امکان پذیر است”.

الاسدی درباره اظهارات مسئولان ترکیه درباره موصل گفت: ما به  اظهارات و مواضع تهدید آمیز مقام های ترکیه توجهی نداریم زیرا این مواضع با هدف به تاخیر انداختن آزادسازی مناطق از اشغال داعش صورت می گیرد و ما به آزادسازی همه شهرهای اشغال شده اطمینان داریم، ولی این دولت عراق است که به این اظهارات پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: درهر محوری که پیش روی می کنیم، هزاران نفر از اهالی این مناطق درزمینه پاکسازی با ما همکاری می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *