یک گروهک وابسته به داعش در مراکش انهدام شد

مقامات مراکشی بار دیگر از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی وابسته به داعش خبر دادند که برای حمله به تاسیسات حیاتی این کشور و انجام

a69c0d578b4d65a1da26c4eae506-grandeمقامات مراکشی بار دیگر از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی وابسته به داعش خبر دادند که برای حمله به تاسیسات حیاتی این کشور و انجام اقدامات تروریستی در مراکش برنامه ریزی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه وزارت داخله مراکش آمده است: این گروهک تروریستی هشت نفره در چهار شهر مراکش برای ضربه زدن به تاسیسات حیاتی کشور و اجرای عملیات تروریستی برنامه‌ریزی می‌کرد.

طبق این بیانیه، رهبر گروه تروریستی داعش به منظور اسکان تروریست‌های وابسته به این گروه با رهبر گروهک تروریستی مذکور در ارتباط بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای این گروهک پیش از آنکه گذرنامه‌های خود را دریافت کنند در پایگاه‌های داعش دوره‌های آموزشی فشرده‌ای را در زمینه بمب گذاری، ساخت مواد منفجره و جنگ‌های چریکی گذرانده است.

طبق بیانیه مذکور، این گروهک تروریستی که در شهرهای طنجه، بوزنیقه و تاونات در شمال کشور و نیز شهر خریبکه در مرکز کشور فعالیت داشتند، برای ترور مقامات امنیتی مراکش و حمله به تاسیسات حیاتی کشور برنامه‌ریزی می‌کردند.

وزارت داخله مراکش در بیانیه خود اعلام کرد که قرار است فرد مظنون که هویتش فاش نشده بلافاصله پس از اتمام تحقیقات که با نظارت ویژه دادستانی کل انجام می‌شود به دستگاه قضایی ارجاع داده شود.

مقامات مراکشی گروهک‌های تروریستی را که با تحقیقات دستگاه امنیتی و اطلاعات این کشور شناسایی می‌شوند و معمولا اعضای آنها شامل مراکشی‌ها و اتباع خارجی هستند، به دستگاه قضایی ارجاع داده و مجرمان طبق قانون مقابله با تروریسم محاکمه شوند.

محمد حصاد، وزیر کشور مراکش در جولای گذشته و در پارلمان این کشور فاش کرد که بیش از ۱۱۲۲ مراکشی در سوریه و عراق در صفوف داعش هستند.

Author

About Author