یک کارمند سفارت پاکستان در شهر جلال آباد کشته شد

دیروز شام (۱۵) عقرب افراد مسلح ناشناس یک کارمند کنسولگری پاکستان را در شهر «جلال آباد» افغانستان به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، افراد مسلح ناشناس یک کارمند کنسولگری پاکستان را در شهر «جلال آباد» هنگامی به ضرب گلوله کشتند که با نقض اصول دیپلوماتیک بدون اطلاع مسئولین امنیتی از اقامتگاه خود خارج بود.

عطاوالله خوگیانی ولایت ننگرهار به رسانه‌ها گفته است که :«نارا اقبال» کارمند کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد دیشب در حوزه سوم فرماندهی پلیس این شهر، هدف حمله دو مهاجم مسلح سوار بر موتورسیکلت قرارگرفت و کشته شد.

خوگیانی ضمن اینکه گفت مهاجمین از محل فرار کرده اند اظهار داشت که «نارا اقبال» با نقض اصول دیپلماتیک، بدون اطلاع مسوولان محلی و نیروهای امنیتی شب هنگام از اقامتگاه خود خارج شده بود.

همچنان سخنگوی وزارت خارجه پاکستان این رویداد را محکوم کرد و خواستار افزایش امنیت برای کارمندان دیپلماتیک پاکستان از سوی مقام های دولت کابل شد.

عمر زخیل‌وال، سفیر افغانستان در پاکستان نیز این رخداد را در پیام توییتری محکوم کرده و مراتب تسلیت خود را به وزارت امور خارجه پاکستان ابراز داشت.

روابط میان افغانستان و پاکستان در برهه‌ای پر تنش به سر می‌برد که در نتیجه راهبرد جدید آمریکا در منطقه و مناقشات برسر منطقه مرزی “تورخم” که دولت پاکستان آن را در بیشتر مواقع می‌بندد است.

سفرهای اخیر مقامات امریکایی و افغانستانی به هند همچنان این تنش‌ها را بیشتر ساخته است.

این اتفاق درست یک هفته پس از آن صورت گرفت که معاون والی کونار در شرق افغانستان در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان ربوده شد و این مساله باعث افزایش تنش میان دو کشور شده است.

تا حال مسئولیت این رویداد را شخص یا گروهی به عهده نگرفته است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *