پسر ۱۶ساله قبل از انجام حمله انتحاری، بازداشت شد

نیروهای امنیتی پولیس، یک پسر ۱۶ ساله انتحاری را قبل از انجام حملات انتحاری شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کودک خردسالی بنام شاهین توسط نیروهای پولیس ملی در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار شناسایی و بازداشت شده است.

وزارت امورداخله کشور با نشر خبرنامه ای گفته است که نمونه های زیادی وجود دارد مبنی بر این که هراس افگنان طالب، کودکان و نو جوانان را وسیله ی اهداف شوم تروریستی خویش ساخته و در موارد زیادی از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده نموده اند.

در این خبر نامه آمده است که در تازه ترین مورد، هراس افگنان طالب، روز گذشته باز هم در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار، می خواستند توسط یک پسر ۱۶ ساله به اسم شاهین حمله انتحاری را انجام دهند که از سوی نیروهای پولیس شناسایی و بازداشت گردید.

این حرکت تروریستان از نمونه های بارزی است که نشان می دهد که آنان رحمی به حال کودکان و نو جوانان ننموده و برای دست یابی به اهداف ضد انسانی خویش از آنان استفاده می کنند.

در تحقیقات ابتدایی این پسر ۱۶ ساله اعتراف نموده که آموزش های تروریستی را به دستور  اسحق یکتن از فرماندهان محلی شورشیان طالب در آن سوی مرز آموخته وپس از آموزش های تروریستی به هدف انجام حمله انتحاری به ولایت ننگرهار فرستاده شده بود.

وزارت امور داخله، این عمل را جنایت طالبان خوانده و آن را به شدت محکوم کرده و از آنان خواسته تا بیش از این در جنگ نیابتی و باطل شان، کودکان را وسیله قرار نداده  و به جنایت علیه بشریت نقطه پایان بگذارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *