یک پایگاه نظامی داعش توسط حزب الله در سوریه منهدم شد

نیروهای نظامی حزب الله لبنان یکی از پایگاه‌های گروه تروریستی داعش را در منطقه قلمون سوریه در مجاورت مرز لبنان هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک منبع امنیتی در لبنان به روزنامه “دیلی استار” گفته است که نیروهای نظامی حزب الله سه راکت به سوی یک پایگاه نظامی داعش شلیک کرده و این پایگاه در منطقه خاشاط در “قلمون” منهدم شده است.

تروریست‌های جبهه النصره وابسته به القاعده و عناصر داعش سال گذشته کنترل شهر عرسال واقع در ۱۲۴ کیلومتری شمال شرق بیروت را در دست گرفتند.

القاعده در شهر عرسال بیش از ۳۰ سرباز و نیروی امنیتی را کشته و به اسارت گرفتند و دست کم سه تن از گروگان‌ها را اعدام کرده بودند.

لبنان در چند ماه گذشته متحمل حملات تروریستی القاعده و حملات موشکی نامنظم شده است؛ حملاتی که نشان دهنده کشیده شدن جنگ سوریه به لبنان است.

سوریه از مارچ ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی‌های مرگبار است، بنابر گزارش‌ها در خشونت‌های گروه‌های تکفیری تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار نفر جان باخته‌اند.

آمارهای جدید حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی بیش از ۷۶ هزار نفر از جمله هزاران کودک در سوریه جان سپردند.

سازمان ملل اعلام کرد در پی بحران جاری در سوریه بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر این کشور را ترک کرده و بالغ بر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

Author

About Author