یک ونیم میلیون عراقی در جنگ علیه”داعش” بسیج شدند

تازه ترین گزارشها از کشور عراق حاکی از آنست که در حدود یک و نیم میلیون عراقی برای پیوستن به نبرد علیه شبکه القاعده موسوم به گروه “داعش” در این کشور بسیج  شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات عراق اعلام کردند مردم عراق‌ دسته دسته به سمت مراکز پذیرش نیرو برای ثبت‌نام و اعلام آمادگی جهت شرکت در جنگ علیه شبه نظامیان تکفیری”داعش” در حرکت هستند.

براساس گزارشها همه اقشار و گروه‌های سنی مذهب از جمله افسران بازنشسته در این حرکت داوطلبانه شرکت کرده اند.

روز گذشته حضرت آیت الله سیستانی مرجع تقلید شعییان و هم چنان چند تن از علمای برجسته اهل تسنن در عراق اعلام جهاد کردند و از مردم خواستند که بر علیه گروه تروریستی داعش بسیج شوند و سلاح گرفته در مقابل این گروه تکفیری جهاد نمایند.

این حرکت بعد از آن صورت گرفته که رهبران برجسته سیاسی و مذهبی عراق از ملت این کشور خواستند سلاح بگیرند و از کشور خود در مقابل شبه‌نظامیان گروه “داعش” دفاع کنند.

بنا به اعلام «سازمان بین‌المللی امور مهاجران» (IOM) که مقر آن در ژنو قرار دارد، شبه نظامیان داعش چهار روز قبل با پیشروی در عراق کنترل ولایت نینوا از جمله موصل، پایتخت آن، را در اختیار گرفتند و «بیش از ۵۰۰ هزار ساکن داخل و حومه شهر» را مجبور به فرار کردند.

شبه‌نظامیان تاکید کرده‌اند به پیشروی‌ نظامی خود برای تصرف و کنترل بغداد، پایتخت عراق، ادامه خواهند داد.

ناوی پیلای، مقام ارشد کمیساریای سازمان ملل در امور حقوق بشر، درباره اقدامات گروه داعش در اعدام‌های خودسرانه و کشتارهای غیرقانونی ابراز نگرانی کرد و احتمال داد این اقدامات خشونت‌آمیز صدها کشته و هزاران زخمی برجا گذاشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *