یک هیاتی از تاجران کشور قطر به کابل سفر کرده اند

شیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی تجار بزرگ قطر با هیاتی از تجاران و متشبیثین خصوصی آن کشور به کابل سفر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این هیاتی از تجاران کشور قطر به هدف دیدار با مقامات حکومتی افغانستان وارد کابل شده و در رابطه با سرمایه گذاری و فعالیت های آینده شان در افغانستان رایزنی دارند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه کشور با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که هیات قطری امروز “پنجشنبه” با “عتیق الله عاطف مل” معین اداری وزارت امور خارجه افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدار “شیخ علی” از تاجران بزرگ قطر در مورد فعالیت های مختصر بازسازی- اعمار مکاتب و شفاخانه ها، اعمار یک مسجد بزرگ با گنجایش شش هزار تن نمازگزاران، غرص پنج هزار نهال خرما، پروسیس و بسته بندی خرما، ساخت لابراتوار مجهز زراعتی، رهایشگاه برای معتادین مواد مخدر در ولایت فراه افغانستان معلومات داد.

وی اضافه کرد که تجار و شرکت های قطری علاقمند هستند که فعالیت های تجارتی و سرمایه گذاری در افغانستان را سرعت بیخشند و به دیگر ولایات افغانستان نیز توسعه دهند.

همچنین “عاطف مل” معین اداری وزارت امور خارجه کشورمان، روی روابط، دوستی و نقش برازنده  قطر و همکاری های سیاسی و اقتصادی آن کشور در راستای تأمین صلح و ثبات و تحکیم روابط اقتصادی و پیشرفت در افغانستان صحبت کرد.

وی اضافه کرد: قطر با روابطی دوستانه ای که با کشور های همسایه افغانستان و بخصوص پاکستان دارد، میتواند در تحکیم صلح و ثبات در افغانستان نقش بسیار مهمی را بازی کند.

وی افزود: قطر کشوری است که تجار و سرمایه گذاران آن می تواند با سرمایه های دست داشته شان در بخش سنگ های قیمتی، گاز و نفت افغانستان، سرمایه گذاری نمایند.

همچنین قطر با درنظرداشت تجارب خوب در بخش اعمار تعمیرات مدرن تجارتی، جاده ها، هوتل های عصری برای سیاحین، زراعت و آبیاری، می تواند با افغانستان در عرصه های تقویت زراعت و آبیاری، پروسیس میوه تازه و خشک و نگهداشت آن در گدام های مدرن نیز همکاری بیشتری انجام دهد.

عاطف مل، از هیات قطری خواست که برای بهبود روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی، کشور قطر سفارت خویش را در کابل بازگشایی نماید.

قرار است این هیات قطری از کابل به پاکستان سفر نماید و روی موضوعات اقتصادی، تجارتی، امنیتی و تحکیم صلح و ثبات در افغانستان بحث و گفتگو نمایند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *