یک فرمانده طالبان در عملیات هوایی ناتو کشته شد

خبرگزاری خاورمیانه – نیمروز

مقامات محلی در ولایت نیمروز می گویند که ملا ابراهیم از فرماندهان ارشدگروه طالبان در یک عملیات هوایی و بمباران طیارات نیروهای ناتو در این ولایت کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته مقامات محلی ملا ابراهیم از مشهورترین فرمانده گروه طالبان درجنوب افغانستان بوده که ظهر امروز(شنبه ۴ عقرب) کشته شد.

محمد سرورثبات والی نیمروزگفت: نیروهای ناتو ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه در یک عملیات هوایی ملا ابراهیم از فرماندهان ارشد گروه طالبان را درجنوب کشور به قتل رسانده است.

وی گفت: زمانی که این فرمانده طالبان مشغول طرح ریزی یک برنامه جنگی برعلیه نیروهای دولتی در ولسوالی خاشرود بود هدف بمباران طیاره نیروهای ناتو قرارگرفته و ازبین رفته است.

والی نیمروزگفت: اکثریت فعالیت های ضد دولتی گروه طالبان در ولایت نیمروز و مناطق جنوب افغانستان توسط ملا ابراهیم طرح ریزی میشد.

به گفته مسئولان محلی نیمروز با کشته شدن این فرمانده ارشد طالبان اوضاع امنیتی درمناطق غرب و جنوب افغانستان بهبود خواهد یافت.

گروه طالبان تاکنون درمورد کشته شدن این فرمانده ارشد شان چیزی نگفته اند.

این فرد بلند پایه نظامی طالبان در حالی در یک حمله هوایی نیروهای ناتو کشته شده که  ارگ ریاست جمهوری به شدت با بمباردمان هوایی ازسوی قوای نظامی خارجی مخالفت نشان میدهد.

دولت افغانستان همواره ازنظامیان خارجی مستقر درکشور تنها دربخش اکمالات و حمایت ازنیروهای امنیتی افغان تقاضای همکاری دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *