یک فرمانده خیزش مردمی و ۴ طالب مسلح در ولایت بغلان کشته شد

195797مقام های امنیتی در ولایت بغلان می گویند در نتیجه حمله تهاجمی طالبان مسلح بالای پوسته امنیتی سربازان خیزش مردمی در منطقه تاش چشمه ولسوالی برکه قوماندان صفر فرمانده خیزش مردمی کشته شده است.

امیرگل حسین خیل آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان به خبرگزاری خاور میانه گفت: درین درگیری ۴ طالب مسلح کشته شده و ۶ تن دیگر شان زخمی شده اند.

به گفته وی نیروهای امنیتی در منطقه جابجا شده و طالبان در حال عقب نشینی هستند.

اما یک باشنده محلی به شرط افشا نشدن نامش به خبرگزاری خاورمیانه می گوید: از ساعت ۴ عصر روز پنجشنبه حمله سنگین طالبان مسلح بالای پوسته امنیتی قوماندان صفر آغاز شد و تا اینکه حوالی ساعت ۴ عصر روز جمعه این قوماندان خیزش مردمی کشته درگیری ادامه داشت.

به گفته این باشنده محل با آغاز حمله طالبان مسلح بارها به مقام های محلی ولایت بغلان تماس گرفتند و خواهان کمک شدند، اما فرمانده پولیس ولایت بغلان و فرمانده پولیس ولسوالی برکه هیچکدام به کمک سربازان خیزش مردمی گیر مانده در جنگ کمک نظامی نفرستادند.

وی علاوه کرد: ” آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بغلان ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه با چند رنجر و تانک وارد ولسوالی برکه شد ولی بجای اینکه به کمک قوماندان صفر بشتابد در مقر قوماندانی «پلو» خورد و بر گشت کرد”.

این باشنده محل پاسخ ندادن مقام های محلی و کمک نفرستادن آنان را سوال بر انگیز خوانده، از سقوط بخش های دیگر منطقه تحت کنترول این قوماندان خیزش مردمی کشته شده نگرانی می کند.

مناطق تنگی مرچ و پهلوان تاش بخش بزرگی از ولسوالی برکه را تشکیل می دهد از چندین سال بدینسو تحت کنترول طالبان مسلح و گروپ های دیگر از قبیل تحریک اسلامی اوزبیکستان قرار دارد.

گفته می شود درین بخش ها مخالفان مسلح دولت سربازگیری و به آموزش های نظامی شان نیز می پردازند.

Author

About Author