یک فرمانده بلند رتبه شبکه حقانی در پاکستان کشته شد

مقامات اطلاعاتی پاکستان از کشته شدن “ملا سنگین” از فرماندهان ارشد شبکه حقانی در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “ملا سنگین زردان” فرمانده ارشد شبکه حقانی در حمله طیاره های بدون سرنشین امریکایی به منطقه قبایلی “وزیرستان شمالی” پاکستان کشته شد.

 در این حمله که روز گذشته در منطقه “غلام خان تحصیل” واقع در ۱۰ کیلومتری “میرانشاه” مرکز وزیرستان شمالی و در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان رخ داد، دست‌کم شش تن کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 البته طالبان و شبکه حقانی تاکنون کشته شدن هیچ یک از افراد خود را تأیید نکرده‌اند.

 با این حال، ۲ نفر از افسران سازمان اطلاعات پاکستان که نخواستند نامشان فاش شود، ضمن تأیید این خبر عنوان کردند که یک شبه‌نظامی عرب و تعدادی از اعضای طالبان نیز بین کشته‌شدگان دیده می‌شوند.

 گفته میشود، در این حمله علاوه بر ملا زردان و تعدادی از جنگجویان شبکه حقانی، ۳ مصری به نام‌های “زبیر المودی”، “ابودجان خراسانی” و “محمد بلال” نیز کشته شدند.

 ملا سنگین زردان فرماندار و نماینده شبکه حقانی در ولایت “پکتیکا” افغانستان و از خویشاوندان نزدیک “سراج‌الدین حقانی” رهبر شبکه حقانی بود.

 امریکا از سال ۲۰۱۱ نام ملا سنگین زردان را به جرم گروگان گرفتن یک سرباز امریکایی به لیست تروریست‌ها اضافه کرده بود و سازمان ملل متحد نیز وی را تحریم کرده بود.

 در همین حال، اعزاز احمد چودری، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پس از این حادثه، تصریح کرد که ادامه حملات طیاره های بدون سرنشین  امریکایی به روابط اسلام‌آباد، واشنگتن آسیب می‌رساند.

 وی تصریح کرد: عملیات‌های یکجانبه امریکا امنیت منطقه را تهدید می‌کند و استقلال پاکستان را زیر سوأل می‌برد، سخنگوی وزارت خارج پاکستان بار دیگر تأکید کرد که حمله طیاره های بدون سرنشین امریکایی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و امریکا باید در زمینه کشته شدن افراد بی‌گناه در این حملات پاسخگو باشد.

 شبکه حقانی از شاخه‌های طالبان است که در طول جنگ ۱۲ ساله آمریکا در افغانستان، ضربات سنگینی بر نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور وارد کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *