یک فرمانده برجسته شبکه حقانی با ۳ تن دیگر در پکتیا کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که «خان بادشاه» معروف به فریادی از فرماندهان برجسته شبکه حقانی همراه با سه تن از فرماندهان طالبان مسلح در حمله هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در پکتیا کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فرمانده برجسته شبکه حقانی در یک عملیات ویژه و مشترک نیرو های امنیت ملی همراه با سه تن از فرماندهان ساحوی گروه طالبان مسلح کشته شده اند.

براساس معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، در این حمله هوایی سیدان مشهور به فدایی باشنده قریه پیرکوټی ولسوالی ارگون و معاون فریادی، محسن باشنده قریه مداخیل وزیرستان شمالی و فرمانده گروه ۳۰ نفری تروریستی همراه با یکتن دیگر که هویت آن تا حال معلوم نگردیده است، کشته شده اند.

ریاست عمومی امنیت اضافه کرده است که «خان بادشاه» فریادی مسئولیت آموزش و آماده نمودن افراد انتحاری شبکه حقانی و رهبری حملات زیادی تروریستی بر ضد دولت جمهوری اسلامی افغانستان را در ولایت خوست، پکتیا و زابل بر عهده داشت.

همچنین وی در اعدام و محاکمه صحرایی بیشتر از شهروندان کشور نیز دست داشته و نزدیک به سه هفته قبل دو تن از جوانان را به جرم اینکه گویا به نیرو های امنیتی افغان جاسوسی مینماید، اعدام نمودند.

خان بادشاه نه تنها تمامی کار های نظامی و عملیاتی گروه حقانی را در ولایت پکتیکا به پیش میبرد بلکه به دیگر ولایات نیز به منظور حمایت از تروریستان طالب جنگجویان اعزام مینمود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *