یک سرباز امریکایی کشته شد، افغانستان خطرناک شد!!

بعد از کشته شدن یک سرباز امریکایی در ولایت هلمند، وزیر دفاع امریکا ادعاد کرد که افغانستان هنوز هم یک کشور خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عصر دیروز در نتیجه یک انفجار در ولایت هلمند، یک سرباز خدمتی امریکا کشته و شماری از نیروهای پولیس افغانستان و یک سرباز امریکایی زخمی شدند.

2015-02-10T154317Z_1112941420_WASEB2A0Q6701_RTRMADP_3_USA-PENTAGON-CARTER

در همین رابطه، چند ساعت بعد از این رویداد، اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا به بالا رفتن آمار تلفات در افغانستان اشاره کرده و اظهار داشت که این آمار نشان می ‌دهد افغانستان هنوز هم مکان خطرناکی است.

به گفته وی، این رویداد «غم‌ انگیز» نشان داد که افغانستان هنوز هم یک منطقه خطرناک باقی مانده است و با وجود پیشرفت نیروهای امنیتی این کشور، کار سختی در پیش است.

در عین حال، کارتر به ادامه همکاری با کابل اشاره کرده و گفت که تا توانایی و ظرفیت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان افزایش نیابد، در کنار افغانستان خواهند بود.

پس از ختم ماموریت جنگی نیروهای امریکایی در افغانستان از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۱۱ نیروی امریکایی در نبرد با مخالفان مسلح کشته شده ‌اند.

وزارت دفاع امریکا در حالی بعد از کشته شدن یک سربازشان، افغانستان را مکانی خطرناک عنوان می کند که روزانه شماری از نیروهای امنیتی کشور در نبرد با طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش جان خود را از دست می دهند و هیچ واکنشی از سوی کشورهای خارجی به چشم نمی آید.

گویا خون یک سرباز امریکایی «پررنگ تر» از خون یک سرباز و شهروند افغانستان است.

Author

About Author