یک سرباز امریکایی دربدل رهایی۵ عضو ارشد طالبان آزادشد

مقامات امریکایی اعلام کردند کردند که یک سرباز ربوده شده آنان توسط طالبان در بد رهایی پنج عضو ارشد طالبان زندانی از زندان گوانتانامو آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ بوئی برگدال در یکی از پایگاه های نظامی امریکا در ولایت پکتیکا مصروف خدمت بود و او در سال ۲۰۰۹ و پس از خروج از این پایگاه توسط طالبان ربوده‌شد.

برگدال سرباز امریکایی در حدود پنج سال به اسارت طالبان در افغانستان بود او پس از ریزنی های زیاد توسط کشور قطر در برابر رهایی پنج زندانی طالبان در گوانتانامو، آزاد شده‎است.

مقامات امریکایی گفته‌اند بوئی برگدال ۲۸ ساله در شرق افغانستان به نیروهای امریکایی تحویل داده شده است و او از صحت کامل برخوردار می باشد.

با این حال پنج زندانی طالبان از زندان گوانتانامو آزاد شده و آنان توسط امریکایی ها به دولت قطر که مشغول میانجی‌گری میان امریکا و طالبان در این زمینه بود، تحویل داده شده‌اند.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا با صدور بیانیه‌ای آزادی برگدال “بیانگر تعهد جدی امریکا نسبت به وفاداری دولت امریکا به سربازانش و گفته است هیچ زن یا مرد خود را در میدان جنگ رها نمی‌کنیم.”

امریکایی اعلام کردند که ده‌ها نیروی ویژه امریکایی در جریان عملیات تحویل گرفتن برگدال، که در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان صورت گرفت، دخیل بودند.

از سوی هم چک هیگل، وزیر دفاع امریکا از امیر قطر برای ممکن ساختن آزادی بوئی برگدال سپاسگزاری کرده است.

تا کنون هویت طالبان آزاد شده در بدل رهایی برگدال از سوی مقامات امریکایی و قطر افشا نشده که چی کسانی در میان آنان هستند.

در گذشته از خیرالله خیرخواه والی رژیم طالبان در هرات، فاضل مظلوم، رئیس ارتش رژیم طالبان، نورالله نوری، معاون اداره استخبارات طالبان، عبدالحق وثیق و عبدالنبی عمری در رسانه‌ها به عنوان کسانی یاد شده که طالبان اصرار به آزادی آنها دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *