یک زن باردار پاکستانی در لاهور سنگسار شد

فرزانه پروین، زن ۲۵ ساله پاکستانی، روز سه‌شنبه مقابل ساختمان دادگاه لاهور توسط بیست تن از اعضای خانواده‌اش سنگسار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شوهر یک زن پاکستانی که خانواده‌اش او را روز روشن در برابر دادگاه عالی لاهور کشتند، نیروهای پولیس را متهم کرده است که شاهد این قتل بودند ولی فقط ایستادند و تماشا کردند و هیچ اقدامی برای جلوگیری از این جنایت نکردند.

محمد اقبال، شوهر او که توانست از حمله خانواده همسرش جان به سلامت ببرد، گفته است: “ما فریاد می‌زدیم و کمک می‌خواستیم ولی هیچ‌کس گوش نکرد.”

اقبال رفتار پولیس در سکوت مقابل حمله به همسر فقیدش را “شرم‌آور” و “غیر انسانی” خوانده است.

او گفته است: “آنها کشته ‌شدن فرزانه را تماشا کردند و هیچ کاری نکردند.”

وکیل فرزانه پروین، مصطفی کارال، اعلام کرد که موکل او سه‌ماهه حامله بوده است. پدر او، محمد عظیم، به پولیس گفت که او با ازدواج فرزانه مخالف بوده و فرزانه آبروی خانوادگی‌اش را برده است.

با این که در پاکستان سالانه صد‌ها مورد قتل ناموسی اتفاق می‌افتد، این اولین بار است که زنی مقابل دادگاه سنگسار ناموسی می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان که سازمانی غیرانتفاعی است، در گزارش ماه آپریل ۲۰۱۴ خود به ۸۶۹ مورد قتل ناموسی در سال ۲۰۱۳ در پاکستان اشاره کرد.

این سازمان در گزارش خود تأکید کرد که این رقم شامل پرونده‌های می‌شود که مستندسازی شده‌اند و پرونده‌هایی را که به هر دلیل توسط پولیس و مراجع قضایی رسیدگی نمی‌شوند، شامل نمی‌شود.

۸۶۹ زن در سال ۲۰۱۳ در پاکستان توسط خانواده‌هاشان به دلایل ناموسی به قتل رسیدند.

به اساس گزارش ها، فرزانه پروین از روی عشق با محمد اقبال ازدواج‌کرده و خانواده با ازدواج او مخالف بوده است.

پدر فرزانه از همسر او، محمد اقبال، به دادگاه به جرم آدم‌ربایی شکایت می‌کند. فرزانه و اقبال که در دادگاه حاضر می‌شوند، نزدیک به ۲۰ نفر از اعضای خانواده از جمله پدر و برادر او، فرزانه را با سنگ و چوب در روز روشن سنگسار می‌کنند.

گفته می شود که پدر فرزانه به اتهام قتل بازداشت و پولیس گفته که پس از تحقیقات، همه کسانی که در این جنایت فجیع شرکت داشتند را دستگیر خواهد کرد.

پدر فرزانه در بازجویی گفت: من دخترم را به قتل رساندم. او با ازدواج با یک مرد بدون رضایت من به ما توهین کرده است و من هیچ از کارم متأسف نیستم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *