یک روز نامه نگار امریکایی، امریکا یک قدرت امپریالیستی اشغالگر است

یک روزنامه‌نگار پیش‌کسوت امریکایی گفته که امریکا یک قدرت امپریالیستی اشغالگر است و سربازان این کشور پس از ارتکاب جنایات جنگی در کشورهای اشغال‌ شده آزادانه به حال خود رها می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری خاور میانه، گروهبان لری هوچینز، تفنگدار نیروی دریایی امریکا که در عراق مرتکب جنایت جنگی شده بود روز جمعه (۲۸ سرطان) پس از آن‌که جرم وی از سوی یک دادگاه نظامی محرز شناخته نشد از بازداشتگاه پایگاه تفنگداران نیروی دریایی در سن دیگو آزاد شد.
آزادی وی پس از آن روی داد که دادگاه تجدیدنظر نیروهای مسلح در ۲۶جون جرم وی را در زمینه ارتکاب این جنایت مجرم ندانست.
فرمانده دوم جوزف کلوپل، سخنگوی تفنگداران نیروی دریایی امریکا نیز گفت هوچینز به واحد جدیدی در «کمپ پندلتون» معرفی شد و قرار است کار و مسئولیت جدیدی به وی محول شود.
شروود راس، مقاله‌ نویس نشریه وترنز تودی به رسانه ها گفته است که یک سرباز از نیروهای یک قدرت امپریالیستی اشغالگر در یک کشور دیگر مرتکب جرم می‌شود و آزادانه برای خود می‌گردد و به محل کار و خدمت خود در ارتش نیز بازمی‌گردد.
راس افزود : وقتی شما به طور غیرقانونی جایی را اشغال کردید مرتکب جنایات غیرقانونی نیز می‌شوید، این مساله ادامه می‌یابد و بارها و بارها تکرار می‌شود تا زمانی که این قدرت امپریالیستی کشور تحت اشغال را ترک کند.
هوچینز در سال ۲۰۰۶ هدایت یک گروه ۸ نفره را بر عهده داشت که یک مرد غیرمسلح عراقی را از خانه‌اش در روستایی در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق ربودند و وی را به سوی یک گودال کشانده و به ضرب گلوله به قتل رساندند.
هوچینز برای ارتکاب این جنایت شنیع تنها به ۱۱سال حبس محکوم شد اما پس از گذشت نیمی از دوران حبس خود آزاد شد، هیچ ‌یک از ۷ عضو دیگر این گروه نیز به تحمل مجازاتی بیش از ۱۸ ماه حبس محکوم نشدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *