یک تروریست مربوط شبکه حقانی در کابل بازداشت شد

مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی اسامی “احمد الله” به اسم مستعار علی یک تن از اعضای شبکه تروریستی حقانی را از مربوطات شهر کابل بازداشت نمودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرد بازداشت شده اعتراف نموده که دو سال قبل توسط شخصی به بنام جمیل به اسم مستعار “بدر” در آن سوی خط فرضی دیورند در شهر پشاور به شبکه تروریستی حقانی جذب شد.

وی گفته است که جهت فراگیری آموزش های تروریستی و نظامی به یک مرکز آموزش افراد انتحاری واقع بازار میرامشاه مربوط وزیرستان انتقال و مدت ۱۷ روز تعلیمات نظامی و تروریستی را تحت نظر دو تن از استادان پاکستانی بنام های عباس و مدنی فرا گرفته است.

موصوف اظهار میدارد که در جریان فراگیری آموزش های نظامی از طرف استادان پاکستانی تشویق گردیده تا علیه نیرو های امنیتی افغانستان بجنگد بدین منظور برایش وظیفه سپرده شده بود تا در کنار عبدالرحمن فرمانده گروه طالبان در دهنه غوری ولایت بغلان قرار گرفته و در عملیات تهاجمی و تروریستی با وی اشتراک نماید.

وی اعتراف کرده است که در چندین حملات تهاجمی بالای پوسته های امنیتی ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان اشتراک و سهم فعال را ایفا نموده است.

نامبرده می افزاید که طالبان در دهنه غوری جهت تامین اعاشه خویش از مردم مواد غذائی را بزور جمع آوری می نمایند و کسانی که از تهیه مواد غذایی برای آنها ابا ورزد به سخت ترین شکل مجازات می‌گردند و این امر باعث گردیده تا مردم در ولسوالی دهنه غوری از گروه طالبان فاصله بگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *