یونسکو با تغییر نام مسجدالاقصی مخالفت کرد

مسجدسازمان علمی فرهنگی وتربیتی سازمان ملل (یونسکو)، درخواست رژیم اسرائیل برای تغییر نام مسجد الاقصی به «جبل الهیکل» را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تصمیم روز سه‌شنبه این سازمان در مخالفت با استفاده از اصطلاح اسرائیلی «جبل الهیکل» برای «مسجد الاقصی» که نامی عربی-اسلامی است، با استقبال گسترده‌ای از سوی فلسطینیان روبرو شد.

درهمین رابطه بیشتر ۳۳ کشور حاضر در رای گیری با استفاده از نام «جبل الهیکل» برای مسجد الاقصی مخالفت کردند و۶ کشور نیز خواستار استفاده از نام اسرائیلی شدند و ۱۷ کشور هم رای ممتنع دادند.

پس از این مصوبه، یوسف المحمود سخنگوی رسمی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این مصوبه نشان دهنده این است که جهان بر تلاش رژیم اسرائیل برای جعل تاریخ به منظور ازمیان بردن میراث عربی ومقدس‌ترین مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس اشغالی نظارت دارد

وی افزود: ما از این مصوبه استقبال می‌کنیم، تلاش‌های چند دهه اسرائیل در این زمینه، بطلان خود را نشان داد چرا که برپایه جعل و گمراه سازی استوار بوده و درپی آن است تا میراث چند هزار ساله را از میان ببرد و این چیزی است که باستان شناسان بزرگ جهان از جمله برخی از باستان شناسان اسرائیلی به آن معترفند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین ازسازمان یونسکو خواسته است، اقدام‌هایی فوری برای «متوقف کردن تجاوزهای خطرناک درحق شهر بیت‌المقدس» به اجرا بگذارد.

Author

About Author