یونان در اعتصاب سراسری

اتحادیه های کارگران و کارمندان یونان از امروز شنبه (۱۵ سرطان) به نشانه حمایت از خبرنگاران اخراج شده ی این کشور، دست به تحصن عمومی زده و یونان را با تعطیلی گسترده ای مواجه کرده اند .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل پرس تی وی، اتحادیه سراسری کارگری (یسه)، اتحادیه سراسری کارمندی ( اد- دی)، اتحادیه کارگران مبارزه، اتحادیه سراسری معلمین( المه) و دیگراتحادیه ها و سندیکاههای یونان شب چهارشنبه در بیانیه های جداگانه، با انتقاد از اقدام دولت آتن مبنی بر تعطیل کردن شبکه های تلویزیون دولتی، اعلام کردند: کلیه ادارات دولتی و بخش خصوصی از امروز دست به اعتصاب زده و در محل کار خود حاضر نخواهد شد .

در پی اعتصاب عمومی که از صبح امروز در سراسر یونان آغاز شده ، تمام کارکنان ادارات دولتی، خطوط ملی بس رانی داخل و خارج شهری، خطوط ریلی، شفاخانه ها، دانشگاهها، مکاتب، رسانه های خبری بخش خصوصی به نشانه حمایت از خبرنگاران و کارکنان شبکه های دولتی این کشور، برای ۲۴ ساعت اعتصاب کرده و دست از کار کشیده اند.

اتحادیه کنترل پروازهای فرودگاه های یونان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هماهنگ با دیگر شهروندان این کشور و به حمایت از کارکنان و خبرنگاران شبکه های دولتی، به مدت چهار ساعت اعتصاب و هیچ پرواز داخلی وخارجی در این فرودگاهها صورت نخواهد گرفت. کشتی های یونان نیز در بنادر این کشور متوقف شده و رسانه های خبری در یونان در خاموشی کامل بسر می برند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *