یوناما، تلفات افراد ملکی ۵۲ در صد افزایش یافته است

یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه ای از افزایش ۵۲ درصدی تلفات افراد ملکی در جاری میلادی در مقایسه به زمان مشابه در های پیش خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یوناما با نشر اعلامیه ای امروز سه شنبه(۳میزان) از تلفات غیر نظامیان در اثر حملات هوای نیروی نظامی کشور نگرانی کرده و گفته است که رقم تلفات غیر نظامیان در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه به سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است.

در اعلامیه یوناما به کشته شدن ۹ عضوی یک خانواده در اثر حلات قوای هوایی کشور به تاریخ ۲۲ سپتامبر در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا اشاره شده و گفته که رقم غیر نظامیان که در نتیجه این گونه حملات کشته شده اند به ۱۴۹ تن میرسند و بیش از ۲۰۰  فرد ملکی دیگر زخمی شده اند که این آمار نشان دهند افزایش ۵۲ در صد تلفات غیر نظامیان در مقایسه به سال ۲۰۱۷ می باشد.

بر بیناد اعلامیه دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد  ۵۲ درصد تلفات غیر نظامان ناشی از حملات هوایی نظامیان افغان، ۴۵ در صد در اثر حملات هوایی نیروی بین المللی و ۳ در صد هم در نتیجه حملات نیروی های خیزش مردمی می باشد.

این در حالی است که به اساس گزارش ها و تحقیقات آمار تلقات غیر نظامیان و نظامیان کشور در سال جاری میلادی در مقایسه به زمان مشابه در سال های قبل افزایش چشم گیر داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *