یورش تروریستان طالب بر چاه های نفت در سرپل

مقامات محلی سرپل خبر داده اند که تروریستان طالب شب گذشته(۲۱ سنبله) به صورت گروهی بر منطقه “قشقری”که چاه های نفتی قرار دارد حمله کرده اند.

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل گفت که افراد گروه طالبان شب گذشته بر منطقه قشقری حمله کرده و قصد دارند چاه های نفتی را تصرف کنند.

او بیان داشت که اگر حکومت مرکزی و محلی بیشتر از این در قبال تامین امنیت از خود شان بی توجهی نشان دهد،این پنج حلقه چاه فعال به دست طالبان خواهد افتاد.

در همین حال ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل با تایید این خبر گفت هرچند که نیرو های کماندو برای راه اندازی عملیات نظامی وارد این ولایت شده اما تهدیدات امنیتی هنوز پا برجا است.

سخنگوی والی سرپل تصریح کرد که  در حال حاضر چاه های نفت این ولایت زیر تهدید بلند امنیتی قراردارد و هر لحظ امکان دارد به دست طالبان سقوط کند.

ازسوی هم شماری ازباشنده گان سرپل از وضعیت امینیت این ولایت نگرانی دارند و مدعی اند در صورتی که توجه جدی به وضعیت امنیتی سرپل نشود طالبان این چاه ها را به آتش می کشند و یا دست به استخراج آن می زنند.

این در حالی است که گروه تروریستی طالبان از چند روز بدینسوی برای تصرف مرکز ولایت سرپل تلاش داردند و دست به حمله تهاجمی زده اند طوری که ۲ روز پیش ولسوالی بلغلی در مرکز این ولایت را سقوط دادند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *