یهودیان اتیوپی‌تبار در تل آویو ضدنژادپرسی تظاهرات کردند

یهودیان اتیوپی‌تبار در اعتراض به سیاست‌های نژاد پرستانه‌ی رژیم اسرائیل، تظاهرات گسترده‌ای در تل‌آویو برگزارکردند.

2868001-4367284یهودیان اتیوپی‌تبار در اعتراض به سیاست‌های نژاد پرستانه‌ی رژیم اسرائیل، تظاهرات گسترده‌ای در تل‌آویو برگزارکردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدها تن از اتیوپیایی‌های ساکن تل‌آویو در اعتراض به سیاست‌های نژاد پرستانه‌ی رژیم اسرائیل علیه آن‌ها، شامگاه دوشنبه در تل آویو تظاهرات کردند.

براساس گزارش وبسایت عربی ۲۱، در پی این تظاهرات درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم اشغالگر قدس و تظاهرات‌کنندگان رخ داد و در پی این درگیری‌ها، نیروهای پولیس رژیم اسرائیل ۱۵ تن از معترضان را بازداشت کردند.

این گزارش می‎‌افزاید تظاهرات کنندگان بیل بردهایی در دست داشتند که در آن شعارهایی همچون؛ «نه به نژادپرستی» و «اسرائیل یک کشور پولیسی است» نوشته شده بود.

میکی روزنفیلد، سخنگوی نیروهای اسرائیلی می‌گوید با وجود تلاش‌های بسیار برای مذاکره با معترضین، تظاهرات‌کنندگان کماکان با بستن راه‌ها و تجمع کردن در خیابان‌ها، به اعتراض ادامه دادند.

بیش از یکصد و ۳۵ هزار اتیوپیایی یهودی در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند.

یهودیان اتیوپی در دو مرحله و در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۱ میلادی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند.

براساس اعلام جمعیت گروه یهودیان اتیوپی تبارِ اسرائیل، درآمد متوسط یک یهودی اتیوپیایی در اسرائیل تقریبا ۴۰ درصد از متوسط در آمد شهرک نشینان اسرائیلی کمتر است و بیش از یک سوم اتیوپیایی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

Author

About Author