یمنی ها خواستار کناره گیری رئیس جمهور کشورشان شدند

هزاران یمنی در صنعا در تظاهراتی خواستار برکناری عبدربه منصور هادی از قدرت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صنعا پایتخت یمن و چند ولایت دیگر این کشور تظاهراتی را شاهد بود که شرکت کنندگان در آن اخراج شبه نظامیان حوثی از مناطق تحت کنترل آنها را خواستار شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات صنعا برای اولین بار برکناری عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را خواستار شدند و وی را به همراهی با گروههای مسلح و در نتیجه فروپاشی اوضاع امنیتی و نهادهای کشور به نفع شبه نظامیان متهم کردند.

گفته میشود از میدان التغییر در صنعا راهپیمایی برای پایان یافتن سیطره گروههای مسلح از مناطق گسترده ای در یمن آغاز شد. شعارهایی که در این راهپیمایی سرداده شد در راهپیماییهای چند ولایت دیگر نیز به گوش رسید و مطالبات همه آنها یکی بود.

در راهپیمایی صنعا برای اولین بار شعارهایی سرداده شد که نشان می دهد آنها برکناری عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را خواستارند.

درخواست برکناری رئیس جمهور نشان می دهد مردم یمن به وضعی رسیده اند که دیگر توان تحمل این اوضاع را ندارند و نمی توانند منتظر تصمیمات سرنوشت سازی باشند که قرار است برای پایان یافتن بحران اتخاذ شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پایان حضور افراد مسلح حوثی را در صنعا و دیگر ولایت ها خواستار شدند. آنها همچنین با تلاشها برای ادغام نیروهای حوثی در دستگاههای امنیتی و نهادهای دولتی مخالفت خود را اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این اعتراضات بر ادامه فعالیت مسالمت آمیز خود برای ایجاد هوشیاری و بیداری اجتماعی که نبود دولت را رد می کند تاکید کردند.

این گزینه بهتر از راههای دیگری است که شاید یمن را به بحرانهایی وارد کند که نتایج آن مشخص نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *