یعلون: هیچ کس به اندازه من نتوانسته عرب ها را قتل و عام کند!

وزیر دفاع سابق رژیم اسرائیل گفته است که در میان مسئولان اسرائیلی کسی پیدا نمیشود که بیشتر از وی فلسطینیان و اعراب را کشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «موشه یعلون» وزیر دفاع سابق رژیم اسرائیل در اظهاراتی تاکید کرده است که در کنست (پارلمان اسرائیل) کسی پیدا نمیشود که بیشتر از او فلسطینی ها و اعراب را کشته باشد.

یعلون که در دانشگاه تل آویو درباره مواضع اتخاذ شده از سوی وی درباره الور آزاریا (نظامی صهیونیست) قاتل شهید فلسطینی سخن می گفت مدعی شد: برخی واکنش های من به موضوع «آزاریا» ناشی از نیاز به حمایت از ارتش بود.

وی گفت: باید بُکشی. در کابینه های اسرائیل یا اعضای کنست کسی به اندازه من مجبور به کشتن نشده است. مساحتی که ما در آن طی سالیان اخیر می جنگیم مملو از غیرنظامیان است و این چالشی بسیار بزرگ برای ما است. فرماندهی این نیست که فقط در فیس بوک لایک کنی باید آماده پرداخت تاوان باشی.

وزیر دفاع سابق رژیم اسرائیل از روند پرونده الور آزاریا نظامی قاتل شهید الشریف حمایت  کامل به عمل آورد.

شایان ذکر است در تابستان گذشته، دادگاه رژیم اسرائیل حبس یک و نیم سال (۱۸ ماه ) برای « الور آزاریا» قاتل شهید فلسطینی « عبدالفتاح الشریف» را تایید کرد و آن را قتل غیرعمد دانست.

«الور آزاریا» در مارچ ۲۰۱۶ به سر «عبدالفتاح الشریف» جوان فلسطینی – که پس از عملیات استشهادی مجروح و بی‌دفاع روی زمین افتاده بود – شلیک کرده و عمدا او را به قتل رساند.

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نوشت، یعلون که فرماندهی واحد «سییتر متکال» را در ارتش اسرائیل به عهده داشت و همچنین عملیات ترور «خلیل الوزیر» از رهبران جنبش «فتح» را رهبری می‌‌کرد، گفت: در کنست کسی وجود ندارد که بیشتر از من سربازان دشمن و خرابکاران را دیده و مجبور شده باشد آنها را به قتل برساند.

خلیل الوزیر معروف به ابوجهاد در ۱۶ اپریل ۱۹۸۸ در محل اقامتش در تونس توسط کماندوهای اسرائیلی با ضرب ۸۰ گلوله ترور شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *