گفتگوی تلفنی روسای جمهور افغانستان و امریکا

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا برای دومین بار از طریق تلفن صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این صحبت تلفنی سران دو کشور شب گذشته در رابطه مسایل امنیتی افغانستان و منطقه، امور اقتصادی، انکشافی و سرمایه گذاری، و مبارزه با خطرات تروریسم و کشور های حامی آن، صورت گرفت.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، در این تماس تلفنی هر دو جانب در مورد تهداب مستحکم همکاری میان دو ملت و دولت که براساس منافع و خطرات مشترک استوار است، نیز صحبت نمودند.

رئیس جمهور غنی با اشاره به نقش قوای امنیتی و دفاعی کشور که از مرحله دشوار عبور کرده اند، گفت که نیروهای حمایت قاطع و نیروهای امریکایی بحیث ممد اساسی و عمده در برقراری امنیت و مبارزه علیه تروریسم در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قرار داشته و سهیم بوده اند.

همچنین در این تماس تلفنی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا گفت: موفقیت افغانستان و تلاش های این کشور در راستای مبارزه با تروریسم به صورت عملی و موثر، دولت و ملت هر دو کشور را بحیث شرکای عمده مبدل ساخته است.

با این حال رئیس جمهور غنی با تایید سخنان رئیس جمهور ترامپ گفت که افغانستان از یک شریک خوب و به عنوان سکوی مبارزه علیه تروریسم در آیندۀ نزدیک به یک همکار و شریک خوب که اتکا به خود داشته باشد، مبدل خواهد شد.

رئیس جمهور امریکا گفت که بزودی با رئیس جمهور افغانستان دیدار خواهد کرد و هر دو جانب توافق کردند که تیم های کاری دو کشور روی مسایل بحث شده و دیدار روسای جمهور دو کشور کار نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *