گفتگوی اسرائیل و امریکا در مورد بحران سوریه

یک هیات عالی رتبه اسرائیلی در دیدار با مقامات کاخ سفید در واشنگتن در مورد تحولات اخیر در خاورمیانه از جمله مسئله سوریه گفتگو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمینانه، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی امریکا با جنرال بازنشسته یاکوف امیدرور، مشاور ارشد امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد.

این گفتگوها در حالی برگزار می‌شود که امریکا برای حمله احتمالی به امریکا آماده می‌شود و برخی مقامات امریکایی می‌گویند که دولت سوریه هفته گذشته از خط قرمز عبور کرده و از سلاح‌های شیمیایی در مبارزه علیه شبه‌نظامیان استفاده کرده است.

 دمشق این اتهامات را رد کرده و گفته است که گروه‌های مسلح این حملات شیمیایی را که منجر به کشته شدن صدها نفر شده، انجام داده‌اند، در روز یکشنبه، شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل، خواستار یک اقدام بین‌المللی علیه دولت سوریه شد، اسرائیل در حال حاضر ارتش خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتس در روز دوشنبه، امریکا و متحدان غربی‌اش ممکن است به یک حمله نظامی علیه سوریه دست بزنند و این مذاکرات برای هماهنگی آماده‌سازی‌های مشترک برای چنین حمله‌ای است.

به نوشته این روزنامه، سرلشکر آموس گیلعاد، رئیس بخش امنیت دیپلماتیک وزارت دفاع رژیم اسرائیلی، نمرود شفر، رئیس بخش برنامه‌ریزی نیروهای دفاعی اسرائیل، ایتای بارون، رئیس بخش پژوهش در اطلاعات ارتش، جرمی ایساکاروف، رئیس بخش استراتژی در وزارت خارجه و مقامات ارشدی از شین بت، امیدرور را که ریاست هیات اعزامی اسرائیل به امریکا را برعهده دارد، همراهی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، میشل اورن، سفیر اسرائیل در امریکا نیز در این گفتگوها شرکت می‌کند.

کایتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، گفته است که این هیات اسرائیلی همچنین در مورد برنامه‌های انرژی هسته‌ای ایران، ناآرامی‌ها در مصر و دیگر موضوعات امنیتی در منطقه بحث و گفتگو می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *