گفته های تازه اردوغان در مورد خاشقچی

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی تازه؛ مقامات ارشد عربستان سعودی را به دست داشتن در قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول متهم کرد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، رجب طیب اردوغان، با ارسال یاداشتی به واشنگتن پست، از عربستان خواست تا به بسیاری از پرسش ها در مورد قتل روزنامه نگار منتقد عربستان پاسخ بدهد.

وی گفته است که اینکه جسد خاشقچی کجاست؟ همدست محلی قاتلان سعودی کی بوده است؟ و دستور قتل از کجا صادر شده است؟ از جمله این سوالهاست که عربستان باید به آنها پاسخگو باشد.

در یادداشت رئیس جمهور ترکیه به واشنگتن پست تاکید شده است: «ما میدانیم دستور قتل خاشقچی، در بالاترین سطوح حاکمیت عربستان صادر شده است».

وی در اخیر افزود: روابط دوستانه ترکیه با عربستان سبب نمی شود که انقره چشم های خود را بر پرونده قتل روزنامه نگار سعودی تبار که از قبل برنامه ریزی شده بود؛ ببندد.

رئیس جمهور ترکیه در حالی مقامات ارشد عربستان را متهم به قتل خاشقچی کرد و خواهان پاسخ دهی به سوالات مهجول این پرونده شد که «یاسین آقتای»، یکی از اعضای ارشد حزب حاکم، حزب عدالت و توسعه و مشاور اردوغان گفته است که عاملان قتل خاشقچی، جسد وی را با تیزاب نابود کرده‌ اند و اثری از آن نمانده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *