گشت‌وگذار موترهای شیشه سیاه در اوقات غیررسمی در کابل ممنوع شد

فرماندهی نیروهای مشترک ولایت کابل می گوید که گشت و گذار موترهای شیشه سیاه و زرهی با محافظین در اوقات غیررسمی در پایتخت ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبرنامه فرماندهی نیروهای مشترک کابل آمده است که ممنوعیت گشت و گذار از امروز (۱۸جوزا) عملی بوده و با متخلفین برخورد جدی می شود.

در خبرنامه آمده است که گشت‌ و گذار موترهای شیشه سیاه دولتی و شخصی، موترهای بدون اسناد، موترهای زرهی و سلاح بدون جواز، نشستن محافظان مسلح در عقب موتر و تردد موترهای دولتی در اوقات غیررسمی ممنوع است.

به نقل از خبرنامه، تطبیق این طرح امنیتی، سبب تغییرات مثبت در راستای کاهش جرایم و تأمین امنیت بهتر شهروندان کابل خواهد شد.

فرماندهی نیروهای مشترک کابل می گوید که در تطبیق قانون به‌ شکل قاطع و جدی متعهد است و از مردم پایتخت خواسته که با نیروهای امنیتی همکاری کرده و در تنفیذ قانون و تأمین امنیت شهر سهم بگیرند.

هرچند که تا حال چندین بار برای جمع آوری و پاک کردن شیشه سیاه موترها در کابل تصمیم گرفته شده؛ اما تا هنوز این امر به صورت جدی عملی نشده است.

با این حال، پایتخت افغانستان در روزهای اخیر شاهد حملات انفجاری و انتحاری بوده است که انتظار می رود با تطبیق کامل و بدون تبعیض جلوگیری از گشت و گذار موترهای شیشه سیاه و زرهی در اوقات غیررسمی، این رویدادها کاهش یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *