گزارش یونیسف از آمار قتل عام کودکان یمن به دست سعودی ها

33006c56bc98407da1b29d08c30d207c_18صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده است که ۹۰۰ کودک یمنی در جریان جنگ در این کشور در سال ۲۰۱۵ کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایسنا، در بیانیه یونیسف آمده سازمان ملل از این کشتارها در سال میلادی گذشته مستند‌سازی کرده است؛ اسنادی که حکایت از افزایش نقض‌های شدید علیه کودکان از سوی تمامی طرف‌های درگیر دارد.

 طبق آمارهای اخیر، ۹۰۰ کودک کشته شدند که این تعداد هفت برابر بیشتر از این آمار در سال ۲۰۱۴ است.

همچنین تعداد حملات به مکاتب و بیمارستان‌ها نیز دو چندان شده و این عدد به ۱۱۵ مورد رسیده است. کودکان یک سوم غیرنظامیانی هستند که کشته شده‌اند و حدود یک چهارم کل تعداد مجروحان هستند.

یونیسف همچنین تاکید کرد که کودکان در حال حاضر نقش کارآمدی را در جنگ و نگهبانی پوسته های تلاشی  از جمله پوسته های مستقر در خطوط مقدم ایفا می‌کنند و تمامی این نقض‌ها به منزله نادیده گرفتن شدید قانون انسانی بین‌المللی و حقوق کودکان در یمن است.

این افزایش همزمان با آغاز حملات ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی به رهبری عربستان است. این افزایش مرگ و میر در حالی است که سوء تغذیه نیز جان صدها هزار کودک یمنی را تهدید می‌کند. اما برای رسیدگی به این کودکان زیر ساخت لازم وجود ندارد و روز به روز نیز زیر‌ساخت‌های موجود کاهش می‌یابد.

Author

About Author