گزارش کاری روز دوم لویه جرگه در گفتگو با خاورمیانه

۲۵۰۰ عضو لویه جرگه مشورتی، متن کامل توافقنامه امنیتی با امریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عبدالخالق حسینی پشه ای، سخنگوی لویه جرگه مشورتی به خاورمیانه گفت که اعضای لویه جرگه به ۵۰ کمیته تقسیم شده اند و برای دو روز مواد توافقنامه را بررسی می کنند.

به گفته وی، امروز (جمعه) نیز، اعضای جرگه کار رسمی خود بالای توافقنامه امنیتی را آغاز کرده و هر ماده را به صورت جداگانه مورد بحث قرار می دهند.

پشه ای اظهار داشت که در صورت هرگونه اختلاف بین اعضای کمیته های ۵۰ گانه، ماده مورد اختلاف به رایگیری گذاشته شده و بعد از موافقت بیشتر اعضا، مورد تائید قرار می گیرد.

سخنگوی لویه جرگه مشورتی افزود که در پایان روز دوم کاری کمیته ها (شنبه)، متن کامل توافقنامه در صحن علنی تائید و یا رد شده و بعد از آن با بیانه رئیس جمهور کرزی و صدور قطعنامه در روز پایانی (یکشنبه) کار جرگه به پایان می رسد.

بر اساس معلومات منبع، متن توافقنامه امنیتی با دو زبان دری و پشتو در اختیار اعضا قرار گرفته و انتظار می رود که آنها بتوانند در پایان وقت کاری روز شنبه، تمام مواد توافقنامه را مورد بررسی قرار دهند.

پشه ای بیان کرد که هر کمیته آزاد است تا هرگونه نگرانی خود در مورد توافقنامه امنیتی را به اشتراک گذاشته و از آن دفاع کند.

لویه جرگه مشورتی برای بحث، تائید و یا رد توافقنامه امنیتی با امریکا، روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز و روز یک شنبه هفته روان به پایان خواهد رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *